CHAPTER FIFTEEN - LITTLE THINGS

Några underbara kollar fortfarande bloggen, så jag skrev ett inlägg nu när jag har internet! Hoppas ni gillar det, det kanske är lite tråkigt mest talk-talk. Men det för er närmare, när Deniz ska berätta för Harry! ♥

Liam såg konstigt på mig.

'' Slept with you to? '', frågade han och höjde ögonbrynen.

'' Uhm … nothing. Just nothing. '', sa jag och såg ner på mina kalla fötter. De började svullna upp eftersom det blev varmt så plötsligt.

'' I guess you've already slept with Harry, but you haven't slept with me. I'm actually kinda into a really cute girl. '', sa han och flinade sött.

Jag hade bara lust att berätta allt för honom, men jag var först orolig för vad i helvete jag gjorde här.

'' Why are we two the only one that's here? '', frågade jag. Han skrattade.

'' You weren't drunk. But Niall told me: ' Take Deniz away from here, now. Get the and a ugly word here, out of here, with her! So, I took a taxi and brought you to my summer house. And then I actually don't know how you got to the lake … do you walk in your sleep? ''

Jag brast ut i skratt, samtidigt som jag försökte smälta allt.

'' Yeah. I do. Niall told you that? Why Niall? '', frågade jag. Sedan kom jag ihåg. Harry hade … tanken fick ögonen att tåras.

Men jag var exakt lika äcklig. Jag hade inte kysst någon, jag hade legat med Niall.

'' Harry was drunk. He's not like that at all. ''

'' I know. He's gorgeus and stunning. I don't deserve him. ''

Liam tittade på mig. Sedan föll orden bara ut ur munnen, jag berättade om Jake, om att jag legat med Niall och hur avundsjuk jag blivit på Cher.

Liam nickade och lyssnade, strök migh över ryggen och hämtade näsdukar när jag grät högt. Till slut satt jag och darrade med ett glas vatten och en filt.

'' My sister Ruth have some clothes here, I don't want you to get a cold. '', sa Liam och jag bara nickade till svar. Han kom tillbaka med vikta kläder och jag tog emot dem och gick mot ett badrum.

'' You can take a shower too. '', sa han.

Snart hade jag duschat, och satte på mig kläderna som var ett par gråa mjukisbyxor, en skön T-shirt där det stod One Direction och ett tryck med killarna, och en turkos för stor kofta.

Jag kom ut och Liam flinade.

'' You look good. Should we go back to the lads? '', frågade han och jag nickade.

Jag tog mina blöta kläder i en påse och väskan vibrerade gång på gång, någon ringde som en tok.

'' You need to tell Harry. '', sa Liam när vi satt i taxin hem.

'' Liam, I can't! Don't you understand, he will hate me? ''

Liam's ansikte blev hårt.

'' Harry and Niall are best friends. You will destroy their friendship, you've already have. When Harry find out, and trust me he will – it won't be easy for anyone. If the media founds out about it … Niall didn't want to be in the band, when he got some ruomors about him dating a model. But this time it will be worse. You need to tell Harry. '', sa Liam kyligt.

Jag kände gråten i halsen.

'' I know … I'm a total jerk. But if I tell Harry,  he'll hate me. Forever. ''

'' That's the price. Your a very nice girl, but your very selfish if you don't tell. You'll destroy everything. I'm sorry. ''

Jag såg ner på mina skor, som fortfarande var rätt fuktiga och likaså mina ögon.

'' So, when are you going to tell him? ''

'' I don't know. As soon as possible. '', stönade jag och tryckte ner pannan i handflatorna.

'' I can tell him otherwise. '', erbjöd sig Liam.

'' No. I need to see his face. I need to explain everything. I just … I'd like to not talk about it. '', mumlade jag och han hörde mitt ledsna mummel.

'' Everything will be okay. '', sa han. Jag skrattade.

'' It won't. It will never be. And you know that too. I've ruined everything! Niall and Harry will hate each other, because of me. Sera will be angry, because of me, not telling her. And the worst part is that I'll lose Harry and Niall and I'll hurt both of 'em. ''

'' I think Niall loves you. ''

'' For God sake, Liam! He doesn't even know me. We had sex, twice. Nothing more. ''

'' A fan told us once ' I love you. ' and then Niall said ' you don't even know me ', then she smiled big and said high ' you don't need to know someone to love them ' and then I realised it was true. When I first met a fan, I just loved her! It's thanks by the fans that I am who I am, and I don't even know everyone well! But I just love them. And you know it's true, don't you? ''

Jag såg ut genom fönstret. London smeten började jag känna igen, snart skulle jag se Harry. Jag skulle vara tvungen att berätta.

'' Maybe it is. '', sa jag tyst. Men jag visste att det var sant, och jag visste inte varför jag inte ville att Niall skulle älska mig.

'' You know this cute girl I told you about? '', frågade Liam och log så fort han tänkte på henne. Jag nickade.

'' I love her! But I just met her, but when she smile … even if I got robbed, her smile would make my day good. ''

Taxin tvärstannade.

'' It'shere, right? '', frågade chauffören.

Jag nickade medan tårarna rann från mina ögon.

'' Don'tcry. It will be okay, whatever it is. '', sa chauffören. Om han bara visste.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0