CHAPTER SEVENTEEN - LITTLE THINGS

asså omg! ni fattar inte hur mycket jag älskar er - era kommentarer, ert hår, era tår asså ALLT!! ni vet väl att om ni vill något speciellt ska hända i novellen, kan ni kommentera så kanske det händer!
SERIÖS ERA KOMMENTARER GÖR MIG TYP PISS GLAD. :(
vad vill ni ska hända 2013? något speciellt i livet alltså? (:. xxxxxx

 
Jag ringde Harry gång på gång, med Sera bredvid mig. Till och med när hon somnat ringde jag. Sedan dog min mobil, så jag laddade den och sov åtta timmar.
Dagen efter var det dags för den där festen som Harry skulle vara på.
Jag kröp till min mobil och kollade om jag fått några sms eller missade samtal från Harry, och bara fått ett sms från Chizzy - min chef.
Hon var ovanligt snäll, och bara två år äldre än mig och därför var vi nästan kompisar.
Hey mate :)) where have you been this week? this means that your not earning so much money like last month! haha please answer anyway x
Jag suckade djupt, jag hade fortfarande ett jobb. Bara för jag hade lovat Sera att följa med, skulle jag följa med på festen ikväll och imorgon skulle jag börja jobba.
Jag svarade att det var lite svårt just nu, men tack för att jag fick behålla mitt jobb och jag skulle komma tillbaka snart.
Ahhh, I can see that in the magazines ;)
Jag stönade högt, jag hade inte ens tänkt på den där jävla pressen. Jag hatade när folk tog bilder på mig, och så fort jag gick ut utan Harry skulle de göra det. Troligen skriva att vi gjort slut eller något. Fick man inte vara ensam en sekund?!
Senare på dagen, när festen började - började vi fixa oss. Jag tog ett par strumpbyxor, min skinnjacka och en klänning. Bara något som skulle duga.
'' Snyggt! '', sa Sera och flinade. Sedan sa hon att jag skulle fnittra och öppna dörren med min höft, för då var jag tydligen ' jätte söt '.
 
'' Where have you been? '', skrek någon tjej och lyckades nätt och jämnt överrösta musiken.
'' Fint folk kommer sent! '', skrek Sera till svar, fast ingen skulle förstå svenska. Sedan försvann hon och jag letade efter Harry, och det var omöjligt att missa hans stora lockar.
Han stod och pratade med en tjej med isblonda lockar och en sprit flaska. Han skrattade, sedan försvann han och jag tog chansen att prata med denna tjej.
Hon satt i en fåtölj med en outfit ganska lik min, men hennes strumpbyxor hade stora hål och hon visade helt enkelt upp sig mer än jag.
'' So are you going to talk with me, go and dance or stand there as a retard? '', sa hon och stirrade på mig med stora, störda ögon.
'' Uhm, hi! '', sa jag och log.
'' Heeey! ''
'' I saw you talked to that guy boy with curls and a cap. '', sa jag och nickade mot Harry som stod med ryggen vänd mot mig.
'' Yep, he was really nice. '', sa hon och flinade och slängde med håret.
'' What's his name? '', frågade jag.
'' You already know that, you're his girlfriend right? ''
'' No! I'm not ... how silly! '', sa jag och grimaserade.
'' Okey ... his name was Michael, I think. Or maybe Harvard? Wait, isn't that a university? '', fnittrade hon.
'' I don't know! '', sa jag och försökte skratta.
'' Girl, calm down!  You're seriously to serious. Take some vodka and just forget about all problems. ''
'' Vodka gave me problems. '', sa jag och såg ner på mina skor.
'' Hey, you. Don't worry, don't cry. Drink vodka and fly! '', skrek hon och så drack hon mer.
'' I love you! I rerally, really love you. Your my sister! '', gapade hon och pekade på mig.
Jag skrattade och så vände jag mig om. Harry vände sig precis då. Han tittade på mig, sedan tittade han bort. Mitt ögonblick. Jag sprang fram till honom och tog tag i hans t-shirt.
'' Michael. '', sa jag och tittade på honom.
Han rynkade pannan och skakade av min hand. Han gick till någon tjej med smala ögonbryn.
Sera kom fram till mig, hon hade tydligen sett mitt stora misslyckande.
'' Plan B då! Gå till den där snygga killen och flirta med honom. '', beordrade hon. Vad hade jag egentligen att förlora? Och den där andra killen var snygg.
Jag gick till tjejen med isblont hår, fick lite vodka och lite mod. Men jag kunde fortfarande tänka, när jag gick till honom och sa hej.
'' Hey. '', sa han.
'' I just ... can't hear you in here! Let's go somewhere else. '', fnittrade jag och så la jag händerna framför näsan och han skrattade till.
Jag gick till en dörr och skjöt upp den med höften. Det var ett sovrum och jag satte mig på sängen, vad skulle jag säga nu?
Dörren öppnades så fort vi kommit in, och en man puttade ut killen jag nyss träffat. Sedan stängde han dörren och jag tittade med rädsla på honom. Lockigt hår, keps och breda axlar. Harry såg på mig, rakt på mig.
'' What the fuck was that? '', frågade jag och höjde ögonbrynen. Han la armarna i kors, sedan bet han sig i läppen.
'' Okay, I still love you. ''
'' Then why don't you answer my phone calls? ''
'' Because I wasn't allowed to. Niall didn't let me. He forced me to go to this stupid party. And he told me you was here. ''
'' You hate me, Harry. I'm a slut! ''
'' I've cheated on a girl once. And she just ignored me for a month. Then I saw her on a street with a new boy one day. She pointed at me and said that's him. That new boy punched me and said that he was going to hurt anyone that hurted his baby. And it hurted so much, that she didn't even give me her words ... I just love you so much that I can't hurt you that way. I can't Deniz. From the moment I met you, I started to think about us. ''
''  Harry, I'm so sorry. ''
Han kramade mig.
'' Said I’d never leave her cause her hands fit like my t-shirt,
Tongue-tied over three words, cursed.
Running over thoughts that make my feet hurt,
Body's intertwined with her lips

Now she’s feeling so low since she went solo
Hole in the middle of my heart like a polo
And it’s no joke to me
So can we do it all over again?

If you’re pretending from the start like this,
With a tight grip, then my kiss
Can mend your broken heart
I might miss everything you said to me

And I can lend you broken parts
That might fit like this
And I will give you all my heart
So we can start it all over again '', sjöng han mot mitt hår. Start it all over, det lät utmärkt.

Kommentarer
Postat av: Erica

Det är en jätebra del. Kram :)

2012-12-28 @ 18:22:57
URL: http://www.taylorinmyheart.blogg.se
Postat av: onedirectionfansfics

Jättebra, kanske lite för cheesy..

2012-12-29 @ 11:02:35
URL: http://onedirectionfansfics.blogg.se
Postat av: LittleOlivia <3

SO good, but maby Niall still have feelings for her? :D

2012-12-29 @ 13:28:28
Postat av: Emmy

Jättebra!! :)

2012-12-30 @ 00:02:21
Postat av: Dedu ;)

Ohh my!! Men har inte Niall typ känslor för henne eller?? Jätte bra del dessutom :)

2012-12-30 @ 22:04:22
Postat av: alva

grymt bra :D:D:D meeeeer

2012-12-31 @ 00:18:18
Postat av: vici directioner

MER!! var ha du tagit vägen? kom tillbaka!!!

2013-01-02 @ 17:52:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0