CHAPTER SIXTEEN - LITTLE THINGS

Jag tryckte ner handtaget och alla killarna utom Liam som var bakom mig, stod framför mig. Sera stod precis bakom Niall och alla såg ganska oroliga ut faktiskt.
'' I'm sorry, Deniz. '', viskade Harry och började gå med mig.
'' Harry ... '', började jag. Hur fan ska man säga det här?
'' Harry ,I'm the one to tell I'm sorry.. I've slept with a guy, that night you though I kissed Jake. '' Jag märkte inte att jag grät förrän en röst sa ' gråt inte. ' Det var inte Harry.
Niall tittade tacksamt på mig, Liam bara allvarligt. Jag tittade på Liam med en blick som sa ' räcker det nu '? Och han nickade.
Hon. Legat. Med. En. Kille. Otrogen. Otrogen!
Jag stirrade på henne, sedan på Liam.
'' Was it Liam? '', viskade jag. Jag kände mig likblek. Om det var någon av killarna skulle jag inte kunna vara med i det här bandet längre. Pressen hade precis slutat skriva om mig och Cara, och istället börjat om mig och Deniz. Och nu ... var jag singel. Vem hade gjort fel egentligen? Jag hade kysst en tjej, men hon hade legat med en kille. Hon kunde vara gravid vid det här laget, hon kunde  få ett barn om vi fortsatte dejta och pappan skulle vara någon jävla douchebag.
'' No. '', svarade hon och  tog ett steg mot mig.
Jag tänkte hindra henne, säga till henne att inte röra mig men jag kunde inte. Jag stod still och stirrade på henne.
'' Harry, please don't cry. '', sa hon.
'' We're both crying, idiot. '', sa jag och skrattade till. Hon log ett leende som inte riktigt nådde hennes läppar.
'' How could you! '', vrålade jag.
Deniz Perspektiv
'' How could you? '', vrålade han.
'' I was drunk Harry, I'd never do it if I wasn't drunk! '', skrek jag tillbaka. Ouch, Niall fick ett slag i magen och såg sårat på mig.
'' You were drunk? What a awesome excuse. '', fräste han.
'' What were you last night? You kissed a girl! ''
'' You could be pregnant by now! I need to get the hell out of here. Paul is down stairs. '', skrek han och gick ilsket förbi mig. Alla andra killarna följde såklart, till och med Sera.
'' Sera? Gå inte. '', sa jag. Hon tittade inte ens på mig.
Jag ställde mig i spegeln.
Vad hade hänt med mig? Söta, lilla Deniz. Jag hade blivit någon helt annan. Nej, jag var full. Jag var samma person. Jag kunde fixa det här. Det kunde jag.
Jag stod och stirrade på mig själv i nästan fem minuter. Sedan slet jag av min T-shirt. One Direction T-shirt? Kändes inte så lägligt.
Det knackade på dörren. Jag satte på mig den för stora koftan, med bh under. Den hade nästan räddats och var knappt blöt.
Jag öppnade utan att titta vem det var, och där stod Sera.
'' Varför gick du? '', mumlade jag mot golvet.
'' Köpte Ben and Jerry, idiot. '', sa hon och flinade.
'' Jag ringde runt lite, det blir fest imorgon kväll. '', sa Sera.
'' Så jag kan ligga med någon  annan? Schysst. ''
'' Jag tror Harry kommer. Så om han inte svarar när du ringer, så går du fram till honom. Hämta ett anteckningsblock förresten. Vi måste skriva ner anledningar till att han ska förlåta dig. ''
Snart satt vi med varsin Cookie Dough och jag väntade på anledningarna.
'' Han var också otrogen. Ehm ..  '', började Sera.
'' Sera. Sera! '', skrek jag. Det kändes som att jag kom med en überbra idé.
'' Harry  gjorde ju slut med mig. Vi var aldrig tillsammans när jag låg med någon! '', skrek jag.
'' Du var aldrig otrogen! ''
Vi kramades och jag log stort.
'' Så, vem var det egentligen du låg med? '', frågade Sera. Jag tänkte tillbaka på kvällen. Den var väldigt suddig, Niall kom till mig, vi drack vodka och sen vaknade jag. Jag kanske ... kunde glömma den här kvällen?
'' Jag var full. Jävligt full. För att vara ärlig, kommer jag inte ihåg. '', sa jag och rynkade pannan. Det här kanske kunde bli bra.igen. Kanske.

Kommentarer
Postat av: miranda

JÄÄTTE BRA ! :D

2012-12-27 @ 17:28:52
URL: http://ourdirection.webblogg.se
Postat av: Erica

Grymmt bra. Längtar tills nästa del :)

2012-12-27 @ 17:33:46
URL: http://www.taylorinmyheart.blogg.se
Postat av: Anonym

awesome älskar den här novellen det är så roligt när man hittar en novell som är unik från dem andra :D

2012-12-27 @ 18:30:19
Postat av: onedirectionfansfics

Grymt! När kommer nästa?

2012-12-28 @ 11:06:17
URL: http://onedirectionfansfics.blogg.se
Postat av: LittleOlivia <3

OMC!!!!!

2012-12-28 @ 16:27:04
Postat av: Sandra

I can´t write more than
<3

2013-01-06 @ 23:39:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0