CHAPTER ELEVEN - LITTLE THINGS


Jag vaknade av åsk muller. Den var nästan omöjligt att inte höra, förutom för Harry som sov så tungt. Jag mådde illa, kände mig äcklig och ofräsch och var naken.
Jag tog en filt som låg några meter ifrån mig i fåtöljen och sprang in i badrummet. Det första jag gjorde var att spy. Sedan tvättade jag ansiktet och borstade tänderna, och jag såg ganska snabbt fräschare ut.
Jag fixade håret, genom att ta lite förstärkande medel, torrshampoo och borsta igenom det. Sedan drog jag på mig en over-size t-shirt från rummet, den var kanske tre år gammal men jag älskade den ändå.
Jag smög till köket, gjorde våfflor med grädde och sylt. Jag var på gott humor. Kvällen hade varit bra. Jag hade gråtit, men jag kom inte riktigt ihåg varför. Över Jake. Sedan hade Harry kommit över, kysst mig och vi hade druckit vodka. Jag fnissade till. Jag tog till och med mitt favorit kaffe, som jag inte delade med mig till någon och kokade. Sedan gick jag in i rummet. Jag gick mot bordet utan att kasta en enda blick på Harry.
La fram bestick, våfflorna och kaffet. Han log under filten. Jag gick och skakade lite på honom, och han stönade. Jag drog av filten.
Världens chock. Harry hade inte blont hår, och inte blåa ögon. Och Harry låg inte där. När jag tänkte tillbaka på kvällen ... Harry hade gjort slut med mig. Niall hade kommit över, kysst mig och vi hade druckit vodka. Och mer än så..
Jag satte mig i soffan och han vaknade till.
'' How are you? '', sa han och sträckte på sig. Jag såg ner i golvet, tyst. Tig, tig, tig.
'' What's wrong? '', frågade han. '' You made breakfast! Great, man. '', sa han och började äta.
'' Harry will kill us. '', sa jag och brast ut i gråt. Niall såg lite sårad ut..
'' Didn't you ... enjoy the time? If you understand what I mean. '', mumlade han. 
'' I did.. but I like Harry so much. '' Han omfamnade mig.
'' I'm sorry. '', sa han högt och uppriktigt.
'' I'm sorry! I'm a slut. '', viskade jag. Han hörde och han smekte mig över armen.
'' No, you're not. And Harry won't kill you. ''
'' But ... when he find out ... '', grät jag.
'' He won't. Unless you are going to tell him. ''
'' What? Are we going to lie to Harry? ''
'' I didn't say that. We just avoid the truth. Or do you think he will ask ' Hey Deniz, you had sex with Niall? ' ? ''
'' No ... '', sa jag.
'' Excactly. I want you to be happy. And I want Harry to be happy. ''
'' Are you happy? '' Han svarade inte.
'' I think so. I care about you alot. ''
Jag såg på honom, in i hans blåa ögon. De var vänliga.
'' Can I kiss you? '', frågade han.
'' Niall, maybe that's not a great idea ... ''
'' Didn't you and Harry break up? ''
'' Yes but ... ''
'' So you're not  cheating. ''
'' No. Actually but .. '' Han kysste mig. Det var bra. Allt var bra med Niall, han gjorde mig lugn. Inga problem.
Någon knackade.
Jag flinade mot Niall och gick mot dörren, kollade igenom hålet.
'' Niall! Go to the bathroom ... or my room! Quick! '', väste jag.
Niall var plötsligt framför mig.
'' Why? '', sa han och rynkade pannan.
''  It's Harry! '', viskade jag. Han var iväg. Jag hörde en dörr stängas och öppnade.
Harry klev in utan att säga ett ord. Jag hade fortfarande bara t-shirten på mig.
'' Uhm ... hey. '', sa han och stängde. Han tog av sig skorna och gick in till vardagsrummet.
'' Did you sleep on the coach? '', frågade han. Jag nickade, pulsen var snabb.
'' Harry ... what do you want? '', frågade jag bara. Rakt fram sådär.
Han såg på mig.
'' I'm so sorry.. I looked at the picture for a long, long time. And I saw that you weren't kissing. He was holding you. ''
Jag såg ner i golvet. Det jag nyss önskade. Men Niall? Han hade sagt att det var okej. Undvika sanningen. Men vem var jag och vad fan höll jag på med?
'' Why is it breakfast for two? '', frågade han. '' Why are you crying? ''
Han höll om mig, nästan på samma sätt som Niall nyss gjort.
'' I'm an asshole. A yerk. A complete douchebag. '', sa han. Varför fattade han inte? Jag var problemet, jag var den där idioten som gjorde fel i filmer.
'' I need to be alone. '', kväde jag fram under tårarna.
'' Can I come tomorrow? '', frågade han och smekte mig över huvudet. Jag nickade.
Han satte på sig skorna utan några fler frågor. Han kramade mig hårt. Jag kände mig betraktad. Sedan gick han. Niall kom sedan till mig.
'' I need to be alone. '', mumlade jag.
'' I understand. ''
Sedan gick han också.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Meeeeeeer

2012-11-19 @ 19:31:16
Postat av: Ellinor

meer, vill vet vad som kommer hända mellan "alla" nu :)

2012-11-19 @ 19:56:24
Postat av: Sabrina

Woow till och med mitt hjärta började att bulta snabbt när Harry kom!:O Men den är jätte bra, undrar verkligen vad som händer här näst! Gillar när det händer romantiska saker mellan Harry och henne! Det är som att dem är gjorda för varann, men samtidigt inte.. Som jag alltid säger, super grymt kapitell!

2012-11-19 @ 19:58:49
URL: http://Www.nattstad.se/annesabbes
Postat av: Emmy

Mer! :)

2012-11-19 @ 20:34:22
Postat av: alva

grymt bra!! meeer

2012-11-19 @ 21:20:53
Postat av: Linda

GUD VAD JAG VILL ATT DET SKA BLI NIALL OCH DENIZ OCH INTE HARRY OCH DENIZ!
Men annars, jättebra :)

2012-11-20 @ 17:20:56
Postat av: Nadja

Super bra!!<3
Tycker bara så synd om Harry. :( Han och Deniz borde bli ett par igen. Och sen kan ju Niall och Deniz vara bästa vänner. :)

2012-11-20 @ 20:05:26
Postat av: LittleOlivia <3

R u like trying to kill me with confusness???

2012-11-21 @ 19:17:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0