CHAPTER FIVE - LITTLE THINGS

ni som säger att jag är jätte duktig, det är ni som är jätte duktiga! alla som läser är helt otroliga! tack så mycket! TUSEN TUSEN MILJONER TACK. hoppas ni gillar kapitel fem då.  OCH FRÅGA - BORDE JAG HA TVÅ-TRE NOVELLER PÅ GÅNG ELLER SKA JAG KÖRA EN I TAGET????


Sera och Medina var hemma hos mig. De ville bara babbla om Harry, och jag förstod dem. Han var ju liksom perfekt.
'' Kysste han dig, typ passionerat? '', frågade Medina.
'' Jaa, helt otroligt! ''
Vi tittade på film, skruvade upp musiken tills grannarna knackade på och sa att vi hade för hög musik. Men grannen var faktiskt en snygg kille på 20 år, med en av hans kompisar. De kom in, och något dansparty startade.
************************************************************************************************************************************
'' Fyfan. '', hörde jag Sera stöna i änden av vardagsrummet. Jag värmde två koppar te, och sedan gick jag ut till henne. Medina sov fortfarande tungt och jag började smutta på tet.
'' Baksmälla eller? '', skrattade jag. Den lilla öl jag hade var borta, och en vinflaska också.
'' Jaaa, fyfan! Det var rätt vilt efter du somnade. '', sa hon och drack stora klunkar.
'' Sorry att jag inte var med, jag vill inte ha värsta huvudvärken när jag träffar Harry. '', skrattade jag. Hon skrattade.
'' Kan jag få en huvudvärkstablett? Typ nu. ''
Jag gick och rotade i skafferiet, i skåpen men hittade inte ett enda.
'' Jag går och köper ett paket. '', sa jag.
'' Två. Medina ska också ha. ''
'' Det finns typ tolv tabletter i ett paket? ''
'' Det var som sagt rätt vilt. '' Jag suckade och skrattade, och drog på mig en svart kofta med kofta. Jag försökte dölja mitt ansikte eftersom jag var en aning nyvaken och osminkad.
Jag gick till butiken som låg precis på gatan. Jag undvikte att få ögonkontakt med någon, jag hade redan sett Jake en gång och det var en gång för mycket.
Han brukade vara på denna gata, han jobbade nämligen på den här gatan. Det var så jag träffade honom.
Och jag ville inte träffa honom igen.
I butiken spelades det låga låtar, och jag köpte sex munkar, lite mer kaffe, en kall Starbucks och två paket med huvudvärkstabletter. Jag stod i kön, som var rätt lång. Jag tittade mot tidningsomslagen, jag ville inte se upp på någon.
HARRY STYLES WITH MYSTICAL GIRL
HERE YOU CAN SEE HARRY WITH GIRLFRIEND
HARRY ARE DATING?
MYSTICAL GIRL + HARRY STYLES
Jag skrek. Folk stirrade, fan fan fan. Fyra jävla tidningar med mig och Harry som omslag! Jag såg fler, max sju. Jag plockade åt mig en av varje. Folk stirrade på tidningsomslagen, sedan på mig, sedan tillbaka på tidningsomslagen och fick stora ögon.
Det enda jag hade i huvudet - gå ut härifrån.
Om Jake köpte tidningen ... jag ville inte ens tänka mig hur hans ansikte skulle bli rött. Jag skyndade att köpa allt, betalade diskret och onödigt mycket för varenda jävla tidning som jag såg mig själv i.
Sedan sprang jag nästan hem, det var inte många meter men jag hörde:
'' Fuck you! Larry Stylinson FOR THE WIN! FUCK OFF! ''
Jag visste inte om det var till mig, men jag skyndade. Jag sprang och när jag var uppe stannade jag för första gången.
Medina hade vaknat och såg yrvaket på mig.
'' Vad är det med dig? '', frågade hon.
'' Vad fan! Jag är med i tidningen era jävla mongon! Kan ni bry er om mig? '', fräste jag. Jag var helt panikslagen. Jag slängde fram munkarna, tog en och började äta på den. Medina och Sera tog två huvudvärkstabletter medan jag läste tidningen.
Sera höll på med sin mobil.
'' Globala trender, #Larrystylinsonftw. Haha, vad fan? '', sa hon.
'' Klicka på den! Alltså, någon tjej skrek typ fuck off och det du nyss sa. Och jag är med i tidningen? ''
'' Harry Styles, you all probably already heard about him - the guy who likes older womans and are perverted with a beautiful voice. He's been single for a while, but here we have pictures at him with a mystical girl. Who can she be? If your reading this, inactivate your twitter before the fans find you! '', läste jag. Bilden när jag och Harry kysstes passionerat i regnet.
'' Den där kyssen ser rätt passionerad ut. '', påpekade Sera och återgick sedan till sin mobil.
'' Att dejta honom gör dig ju kändare än att jobba som sångare på den där usla restaurangen. '', sa Medina.
'' Larry Stylinson, är typ en blandning av Harry Styles och Louis Tomlinson. De är typ tillsammans, två bögar. Kolla vad söta! '', sa Sera och visade en bild på Harry (ja, MIN Harry!) och någon snygg kille som han kysste.
'' Du måste ringa Harry! Tänk om han dejtar dig bara för att folk inte ska tro att han är bög! Få bort ryktena liksom. '', sa Medina. Jag var helt panikfylld.
Jag messade Harry, fick svar nästan direkt. Ungefär en halvtimme senare satt jag i hans bil, med den kalla starbucksen som gjorde mig lugnare. Jag hade tryckt i mig hälften av alla munkar och kände mig ofräsch, dum och ledsen.
Han stannade ca tio minuter bort, på ett ganska tomt ställe.
'' Harry. I know what you were talking about yesterday. '', sa jag. Han hade kramat mig när vi träffades, men jag var bara stel i hans armar.
'' Oh. You don't wanna date me anymore? ''. sa han. Han lät faktiskt lite ledsen.
'' Not if your using me. ''
'' Using you? For what? ''
'' Larry Stylinson.Maybe you don't want people to think that you're gay. '' Han skrattade, verkligen högt. Hade jag gjort bort mig? Tillräckligt för att öppna bildörren och börja gå hemåt. Surt.
Snart åkte hans gråa bil precis bredvid mig, sakta vid gatan. Jag stannade till slut och stirrade på honom. Han vevade ner rutan och log.
'' Larry Stylinson, is something our fans made. I'm not gay. I'm only crazy about you. '', sa Harry och han såg mig i ögonen samtidigt. Han ljög inte.
Jag kysste honom genom rutan, snabbt och tacksamt. Jag var lycklig. Harry var inte någon som utnyttjade mig. Han var perfekt.

Kommentarer
Postat av: Olivia Hellman

Grymt! Meer <3

2012-11-06 @ 21:43:27
URL: http://novvelsoned.blogg.se/
Postat av: Linda

Jag tycker absolut att du bara ska ha en novell igång i taget! Annars blir det väldigt förvirrande!
Men ett jättebra kapitel :)

2012-11-06 @ 21:48:14
Postat av: Ellinor

sjukt bra :D

2012-11-06 @ 22:16:58
Postat av: Maja!

OMG, jag är helt kär i novellen! Sjukt bra!! Kan du lägga upp nästa kapitel imorgon? Om du skrivit klart det!kan inte vänta!

Kram Maja :)

2012-11-06 @ 23:48:39
Postat av: Emmy

Håll dig till en novell i taget, det blir mycket enklare då! Men jätte bra! :)

2012-11-07 @ 17:03:16
URL: http://www.onemmy.blogg.se
Postat av: vida

Såå jävla bra,btw vi måste träffas snart igen! JAGÄLSKAR DIN NOVELL!!!!!

2012-11-07 @ 17:46:05
Postat av: Malin♥

såååå bra:) men du borde ta en i taget så man inte blir förvirradc:

2012-11-07 @ 19:20:50
Postat av: :D

naaaaaaaww!! vad gulligt: mer, mer, mer...!!!

2012-11-07 @ 19:30:01
Postat av: Mandy

Jag har startat en ny novell om killarna i One Direction, och jag hoppas att du vill läsa den. Ge både bra som dålig kretik :)

Ha en bra dag. Kram

2012-11-08 @ 21:54:00
URL: http://storys.blogg.se
Postat av: Erica

Gullit! Men tycker bara du ska hålla på med en om gången annars blir det så rörigt! Kram!

2012-11-09 @ 18:07:44
URL: http://saer.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0