CHAPTER NINE - LITTLE THINGS

sera måste göra läxor. sera måste göra ett till kapitel. så här kommer nytt kapitel. så blire kanske ett för kvällen också. kram. tack så jätte mycket för alla fina kommentarer.  lite dåligt kapitel förlååååt ... men kommer hända en del snart. :*

När vi kom in så log jag igen, drog på dessa påklistrade leenden. Sedan började vi faktiskt prata. Och det var rätt kul. Sedan sa jag hej då, och Harry la armen  om min midja och började leda mig ut.
'' Wait! I want nando's. ''
Niall fick följa med oss. Vi stannade vid Nando's.
'' Dame ... I forgot my credit card an my money. Can you order the ordinary menu for me Harry? '' , sa han. Harry suckade, viskade att han snart var tillbaka och lämnade mig ensam med Niall.
'' So ... did you enjoy the time with us? '', sa han. Jag flinade lite.
'' Yes. It was fun. ''
'' Yeah. I thought so to. '', sa han. Han hade flyttat fram hela överkroppen och log mot mitt öra. Jag tittade på honom, han var verkligen snygg.
Nej! Han är din pojkväns bästa vän.
Jag flyttade mig lite ifrån honom, och snart kom Harry med kyckling som doftade gott. Niall flyttade bak igen, och jag kände mig nästan äcklig. Vi hade inte rört varandra, men ändå. Att jag hade tänkt på det. Att han var snygg.
Jag kysste Harry hej då, och gav Niall ett stelt hej då.
~ 2 veckor senare ~
Jag och Harry hade dejtat varandra i tre veckor. Han låg över mig, vi var i Liam's lägenhet.
'' Take it easy with the pillows! '', ropade Liam när Harry tryckte en kudde i mitt ansikte och jag skrek hysteriskt.
Vi fnittrade högt, och sedan kysstes vi länge.
Det hade varit underbart sedan jag träffat Harry. Vi hade bara kysst varandra, men det kändes som att varje kyss var elastisk. Fylld av kärlek, passion.
Ofta på dagarna, sedan hade jag jobbat. Harry körde hem mig, och jag bytte om till en röd långklänning. Sedan gick jag till restaurangen. Jag satt mest bakom den lilla baren och skötte drinkar. Sedan var det min tur att sjunga, lite senare.
Jag sjöng mest randoma låtar om kärlek och allt sådant, drog några skämt i pauserna och pekade på några som räckte upp handen och svarade på frågor.
'' Can I have your number? '', sa någon med amerikansk dialekt och folk skrattade. Även jag.
'' I'm sorry, but no. '', svarade jag och log stolt när jag tänkte på att jag faktiskt hade en pojkvän.
Jag gick senare på kvällen, ensam längst gatorna för att komma hem.
Någon tag i min arm. Av en ren instinkt stampade på denna ' någons ' fot.
Någon var Jake. Som höll sig för foten.
'' Vad fan vill du? '', morrade jag. Jag fortsatte gå och han haltade efter och stoppade mig. Tryckte in mig mot väggen.
'' Jag är verkligen ledsen ... jag saknar dig. Du vet väl det? ''
'' Nej. '', sa jag kort och avfärdande.
'' Minns du när vi värmde marshmallows i mikron? Och de blev helt gigantiska! Men vi tryckte i oss dem ändå. Och sen mådde vi så fruktansvärt illa ... '' Jag kunde inte ens le.
'' Ja. Jag minns det. ''
'' Jag vet att du inte heller har gått vidare ... att du bara dejtar honom för att göra mig avundsjuk. Visst är det så? ''
Jag fnyste.
'' Du är så omogen, vet du det? Jag gillar verkligen Harry. Det här handlar inte om att göra någon avundsjuk. ''
'' Du gillar honom verkligen. Men du älskar mig, eller hur? Det vet jag att du gör. Innerst inne. ''
'' Nej. Jag älskar inte dig. Tyvärr. ''
'' Jag älskar dig. Och jag vill att vi två ska bli en igen, som vi var förut? Alla dina vänner kallade oss det perfekta paret. Vi skrattade, vi kysstes, vi flyttade till och med till London. ''
'' Jag ska gå nu. Har du något mer att säga? ''
'' Ja. Att du är det som räknas i mitt liv. ''
'' Okej. Hej då.  '',sa jag kyligt.
'' Jävla hora! Player! '', skrek han efter mig. Jag gick snabbare än jag borde, tårarna rann. Jag visste inte ens varför, eller gjorde jag? Nä.
 
Jag vaknade i den röda långklänningen och ett sms från Harry.
' We need to talk. Like now. ' Ingen hjärta, ingen smileys. Bara tomma meningar. Som att något hade hänt..
 

Kommentarer
Postat av: Emmy

Det var ju jätte bra!! :)

2012-11-14 @ 20:21:28
URL: http://www.onemmy.blogg.se
Postat av: Stella

Ouu.. nyfiken! :D

2012-11-14 @ 20:41:16
Postat av: Anonym

Vill verkligen ha mer nu :D snälla!!!

2012-11-14 @ 21:43:32
Postat av: Vida

Jag vill veta vad som har hänt!! Älskar din novell :D <3

2012-11-14 @ 22:12:46
Postat av: alva

grymt bra :D:D meeeeer

2012-11-14 @ 23:19:24
Postat av: Sabrina

Woow, lika bra som alltid! Det här gillar vi, när det blir lite mer drama i novellen.. Det blir så spännande allt! Ser verkligen fram emot nästa kapitell! Alltid lika duktig! :)

2012-11-15 @ 20:19:59
URL: http://Www.nattstad.se/Annesabbes
Postat av: Nadja

Spännande nu! :D

2012-11-15 @ 22:21:13
Postat av: johanna

MEEEEEER!!<3<3;):)

2012-11-16 @ 15:18:07
Postat av: Anonym

Hallo!!!

2012-11-17 @ 16:48:35
Postat av: Anonym

Väntat i evigheter nu :(

Svar: Förlåt! :'( x
sera k

2012-11-17 @ 16:48:52
Postat av: LittleOlivia <3

That was like AAAAAAWESOME, and keep on writing ILOVE IT <3

Svar: awwww, tack! :D sådana här kommentarer, är precis det som får mig att fortsätta skriva x
sera k

2012-11-17 @ 18:24:22
Postat av: E

Jättebra!

Svar: Tack! :D x
sera k

2012-11-17 @ 20:53:25
Postat av: Emilia

hej! super bra novell! <3 läs gärna min också: peproud.devote.se ;)<3

Svar: Tack! Ska checka din :)) x
sera k

2012-11-17 @ 21:53:35
URL: http://beproud.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0