CHAPTER SEVEN - LITTLE THINGS

Ni kanske sett att jag svarat på kommentarer i senaste berättelsen? Jag ska tona ner svordomarna lite också! Bara en fråga, hur hittade ni hit till denna blogg och är det något speciellt ni vill ska hända i novellen? kram hoppas ni gillar nästa kapitel! blev jätte glad av kommentarerna. NI ÄGER. PUSSOCHKRAM


Så fort jag vaknade sprang jag till badrummet och duschade. När jag var färdig, messade jag Harry att hämta mig vid tolv. Klockan var halv elva. Perfekt.
Jag plattade håret, tog en Guns N' Roses tröja och målade naglarna röda. Ett par tajta jeans, lite lågt skurna och tighta. Sedan tog jag bara mascara, foundation och puder. Jag stod i ca trettio sekunder och funderade över ifall jag skulle ha röda läppar eller inte. 
Till slut blev de lika röda som naglarna. Mina svarta Jeffrey Campbell och en mocka jacka med fransar. Jag kände mig ändå rätt snygg. Jag åt en liten men mättande frukost, och väldigt förisktigt så jag inte skulle förstöra dagens outfit. Sedan ett pepparmint tuggummi och klockan var fem över tolv när jag kollade.
jag skyndade ner och där stod hans bil. 
Jag satte mig bredvid honom och log stort. 
'' You look fantastic. '', sa han och kollade lite på mig.
'' Thanks. '', sa jag och såg ner på mina skor.
'' We're going to buy some starbucks, then we'll go to my apartment. '', sa han. Jag blev genast orolig. 
'' What if they don't like me? '', sa jag nervöst. 
'' Ofcourse they will. '', sa han som om det var en självklarhet.
Harry köpte tio stycken Starbucks och kom ut med händerna fulla. Jag log när jag såg honom, och det gjorde att han fick ett sött leende på läpparna.
Jag satt med dom i knäet, var otroligt rädd. 
Sedan stannade han utanför ett lyxigt ställe. Det var en hög lägenhet, och vi gick in. Åkte till våning nitton. Där svalde jag. Jag blev rädd. Nervös mer. 
Det var öppet. Det första jag såg var tre killar ligga på golvet, över varandra. Och en kille som stod och skrattade åt dem. Jag sneglade på Harry som log. 
Han la allt han hade i händerna på bordet.
Jag snörade av mig skorna och tog av mig jackan. Harry hängde upp jackan och jag kände mig nästan utvecklingsstörd där jag bara följde efter honom. 
'' So, let's introduce my band mates and best friends. 
'' This is Liam. '', sa han och pekade på en snaggad kille. 
'' That's Louis. And that's Zayn. And the blonde one is Niall. '' Jag nickade och log.
'' This is my girlfriend. Her name is Deniz. '', sa Harry. Han fattade sig kort, men han verkade inte lika nervös som jag.
De var tysta och betraktade mig. 
'' Didn't you buy any Nando's? '', sa Niall besviket och bröt den pinsamma tystnaden. När han sa så älskade jag honom automatiskt, som min pojkväns bästa vän alltså. 
'' Oh, sorry. Forgot. '', sa Harry med ett snett leende. 
'' So, let's do something! '', sa Harry. Hur skulle det här gå egentligen? Det kändes inte som att detta var det bästa intrycket.
Jag såg ner i golvet. 
'' Keep your head up, beautiful. Like he said, let's do something! '', sa Louis och log stort. Åh, okej. Kanske något roligt kunda hända. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sabrina

Grymt kapitel som vanligt! Vill gärna att det ska bli väldigt romantiskt och spännande! Men novellen i sig är jätte bra! Önskar att jag levde hennes liv! Fortsätt som du gör, beundrar verkligen dig stort! <3

2012-11-11 @ 01:13:06
URL: http://Www.nattstad.se/Annesabbes
Postat av: Stella

aw. Längtar till nästa kaitel! :)

2012-11-11 @ 09:41:33
Postat av: Emmy

Jätte bra! Fortsätt, längtar till nästa kapitel :)

2012-11-11 @ 10:15:11
URL: http://www.onemmy.blogg.se
Postat av: LittleOlivia <3

Love it 2day 2 <3

2012-11-11 @ 12:47:50
Postat av: Ida

Hej! <3 jätte bra novell, men det kanske går liteeee för fort fram. Du kanske kan beskriva Deniz lite mera för att man ska få en bättre bild av henne. Men som sagt, den är jätte bra <3 <

2012-11-11 @ 22:38:51
Postat av: Nadja

Sjukt bra!!:D

2012-11-12 @ 16:27:45
Postat av: Lovisa

Jättebra kapitel, som vanligt! :D Hittade hit genom onedirectionnovell.blogg.se ;)

2012-11-12 @ 20:15:00
Postat av: Rebecca

Jag tycker din novell är jätte bra! Jag hitta denna på en annan novell sida www.onedirectionnovell.blogg.se
Längtar till nästa kap!:)

2012-11-12 @ 22:14:02
Postat av: vida <3

FETT BRAAAA!! LÄNGTAR TILL.NÄSTA KAPITEL!!!!!:*<3

2012-11-13 @ 16:04:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0