CHAPTER SIX - LITTLE THINGS

förlåt! glömt skriva. men aja, nu ska jag skriva. förlåt, hade knappt rört datorn! men åmg. kommentarerna. tack!! lyssnar på take me home nu, klockren kärlek! hade mozilla,m en har nu skaffat safari så nu kan jag lägga upp bilder! lite roligare kanske? :D
 


Jag smsade Medina att de skulle försvinna, ganska fort. För Harry parkade utanför mitt hus och följde med upp till min lägenhet. Jag hade aldrig mer hoppats att de skulle vara borta när jag kom in, och när jag öppnade så suckade jag av lättnad. Det var knäpptyst.
'' Men vart fan la hon mina skor! '', vrålade Sera. Fan.
'' Öh ... Guys? Harry .. han är här. '' Sera och Medina sprang frram till dörren och fnittrade hysteriskt. Harry log bara.
'' Harry, this is my best friends. Their from Sweden, I've knowed them since I was a child. And this is Harry, my eh ... '' Fan! Vad skulle jag säga? Jag tittade på honom som om han skulle ha svaret.
De fnissade bort tystnaden och jag försökte schasa ut dem. Efter ungefär fem minuter gick de, jag var tvungen att övertala dem om att vi inte skulle ha sex och ge dem numret till grannarna under. 
'' I'm just going to dress, then we can go. '', sa jag och gick mot mitt rum. Jag satte mig på min säng, som pryddes av Victoria Secret lakan. De uppmuntrade mig, till att ha något snyggt. Jag satte på mig en svart tröja med en blixt och text, en klocka och en ring. OCh ett par tajta jeans. Jag stoppade in tröjan i dem och sedan drog jag lite i mina naturliga lockar. 
Jag var osäker på om jag skulle sätta upp håret eller inte. Till slut gjorde jag det, bara för att Harry inte skulle tro att jag hade samma frisyr hela tiden. Jag försökte ignorera mina öron, drog på lite eyeliner och mascara med ljusrosa läppar. 
När jag gick ut igen satt Harry i vardagsrummet och läste ur en av tidningarna.
'' I'm so sorry. '', mumlade han. 
'' For what? '', frågade jag och vände mig mot rummet igen. Jag hörde inte hans svar, sprayade lite parfym och gick ut igen.
'' For the newspaper? '', frågade jag. Han svalde tungt och nickade.
'' But that's okey! I just don't get why everyone are so obssesed of you. ''
Han skrattade och såg ner i golvet. Sedan såg han upp på mig igen. 
'' You really want to know? ''
Jag nickade. Uppriktigt. Jag ville verkligen veta. Och om jag fick veta, skulle det förändra något? Tänk om han och hans band var porrstjärnor eller något. Skulle det förändra något? Eller ännu värre!
Tänk om han och hans band var strippor!
Han scrollade lite på youtube sedan vände han på sin mobil. Jag satte mig bredvid honom och sedan såg jag på en svart skärm. Sedan kom några killar som vaknade upp. 
'' Harry. That's you! '' Han nickade. Han såg så otroligt ledsen ut. Besvärad och besviken typ. Jag tittade på hela videon sedan vände han sig mot mig. Jag tittade på skärmen. 88 939 260 stod det. 
'' What...? That movie is famous! '', sa jag och log.
'' We are a kind of famous boy band. We already won three VMA's and more actually. And I'm so sorry, for not telling you. I'm such a bad ... I'm just so ... ''
Jag kramade honom, sedan kysste jag honom. Han besvarade kyssen, det var helt underbart. Sedan avslutade jag den och log stort.
'' So what does this change? Your famous? For being in a boy band? ''
'' Yeah. I got some dating problems for that. '' 
'' Well, I don't see any problem here. I thought you were a stripper.. '', sa jag och han skrattade högt.
'' Hey I just realized this. You look a lot like my girlfriend. '', sa han. Det var så underbart. Så där helt fantastiskt. 
Jag knöt på mig mina svarta Jeffrey Campbell, sedan gick vi. Vi tog bilen till ett Starbucks kafé och så fort vi gick in kryllade det av tjejer  runt om oss.
'' Don't you have a security guard? '', frågade jag. Han flinade.
'' I'm a bad boy sometimes. '' 
Vi beställde i alla fall varsin kaffe, jag tvingade Harry att ta en smak han aldrig smakat. Själv älskade jag Starbucks, så jag hade smakat alla smaker. Jag hade ingen favorit, jag tog beroende på vilket humör jag var på. 
Idag var jag skitglad.
När han skulle skjutsa hem mig, vid sju på kvällen (vi hade småpratat en hel del ...) så pep det till i mobilen.
'' So let's meet tomorrow? A starbucks, with my band mates? It's time for me to introduce you. '' Jag log stort. Vi kysstes hej då, och jag såg hur han betraktade mig när jag gick in i porten. Jag var så glad, för att detta var min kille. Min pojkvän faktiskt.
Och sedan blev jag lite mindre glad när jag tänkte på att höstlovet var över om ca två dagar. Och att jag var tvungen att börja jobba, dock bara på kvällarna. Jag kollade mobilen.
Hade du kul eller? Med din kille. Det gick jävla fort för dig att glömma mig. Jävla player, det är exakt vad du är.  - Jake.
Jag stirrade på mobilen i typ en evighet. Sedan blev jag fnittrig. Jag glömde svenska språket ibland, och jag skrattade åt mig själv. Jag hade liksom större problem än någon utvecklingsstörd kille. 
You know what? Fuck off :-) Jag har större problem än dig, t.ex vad jag ska ha på mig imorgon på min date med Harry! kraaaaam 
Aldrig hade jag känt mig så jävla cool, mäktig och glad. Hjärtat hoppade över varannan skutt. 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jättebra!

Svar: Tack! x
sera k

2012-11-09 @ 20:24:40
Postat av: Olivia Hellman

Grymt! Sorry onm jag skriver det hela tiden men jag tycker seriöst det och ja.. ;D

Svar: Haha. det är helt okej! blir bara jätte glad. x
sera k

2012-11-09 @ 20:31:19
URL: http://novvelsoned.blogg.se/
Postat av: Olivia

Jättebra, kan hon bara sluta svära hela tiden.. Ganska pinsamt och skämmigt, annars superbra! :)

Svar: ska försöka tona ner svordomarna! tack :) x
sera k

2012-11-09 @ 20:39:29
Postat av: Emmy

Jätte bra! :)

Svar: tack! x
sera k

2012-11-09 @ 21:13:36
URL: http://www.onemmy.blogg.se
Postat av: Sabrina

Woow! Fortsätt så gumman! Du kan verkligen skriva! Gör inte många olika noveller, håll dig till en det blir bättre tycker jag! Så jäkla bra novell! <3

Svar: Åhh tack så jätte mycket! japp, kör på en! x
sera k

2012-11-09 @ 22:02:40
URL: http://Www.nattstad.se/Annesabbes
Postat av: alva

hittade hit idag! :) kan ju säga att jag fastnade för little things dirket! :D grymt bra :) meeeeeeeR :D

Svar: åh vad roligt! tack tack!! x
sera k

2012-11-09 @ 23:06:23
Postat av: Elsa

Super bra!! <3

Svar: Tack!! x
sera k

2012-11-10 @ 08:18:41
Postat av: Nadja

Awesome novell!:D x

Svar: Tack!! x
sera k

2012-11-10 @ 11:53:21
URL: http://onediinovell.blogg.se/
Postat av: Emmy

Undertbart bäst! Jag har precis börjat läsa den och jag känner att jag redan är helt fast! Mer!! :D

2012-11-10 @ 17:53:04
Postat av: LittleOlivia <3

I've just started reading your blog, and I love it <3 can't u write more pleeeaaase!!!!

2012-11-10 @ 19:29:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0