CHAPTER THREE - LITTLE THINGS

gash! sry att det dröjde här kommer ett kort litet kapitel bara för att ni ska bli glada. :)


Jag skyndade mig att duscha, tog schampoo med jordgubbsdoft och sedan smorde jag in mig med Victoria Secret body lotion, tog några duschar parfym, fixade ögonbrynen och rött läppstift.
Jag hade naturliga lockar, och håret såg bra ut nästan så fort det torkat så jag struntade i det. Jag tog lite läppglans också, ett pepparmint tuggummi och handväskan. Jag hade en stickad tröja med en krage och ett par jeans. Sedan sprang jag nästan ut, med ett par mörkgröna pumps. Jag försökte le och se naturlig ut, men jag var så nervös att det var svårt.
Jag såg en grå porsche stanna ungefär där jag stod på gatan. Och längre ner på gatan såg jag honom. Jake. Och han såg mig. För han stod med två tjejer och två killar och han började nästan springa mot mig. Jag hoppade in i bilen, och som tur var det Harry's. Han log mot mig, var lugn och avslappnad - motsatsen från vad jag var.
Jake stod precis utanför bilen och började knacka på fönstret. Jag ignorerade honom och tittade bara på Harry.
'' Should I open? '', frågade han. Jag skakade på huvudet.
'' Drive, please just drive. '', viskade jag med den lilla röst jag förmådde mig ha kvar.
Jake ropade någon svordom på svenska och ju mindre han blev i backspegeln, desto lugnare blev jag.
'' Are you okay? ''
'' I think so. That was just nothing. ''
'' Who was that? You can always be honest with me. ''
'' That was my ... '', började jag. Harry märkte att jag tvekade.
'' My ex. And I don't want to meet him. '', sa jag tyst. Men han hörde. Och med ena handen, tog han min hand och kramade den hårt. Inte så det gjorde ont eller så, tvärtom. Helt fantastiskt kändes det.
'' He totally lost something special. '' Han fick mig att skratta.
'' Did you know that you are really charming? ''
'' Yes, I knew that. '' Och jag skrattade igen. Hans varma hand gjorde allt bättre.
'' Why did you broke up? ''
'' It was him, I don't know why. I don't like talking about it actually. ''
'' When did you break up? ''
'' I didn't tell you? That night I met you. ''
'' Oh. I'm sorry if I'm going to fast, if this is too much. I can drive you home if you want? I'm sorry. Oh. '', mumlade han.
'' No! You are amazing. Don't drive me home, your like the reason I'm not in bed, crying. ''
 Jag såg hur ett leende syntes på Harry, hur hans smilgropar visade sig.
'' That was pretty nice to hear, huh? '', sa jag och flinade. Han skrattade och såg på mig snabbt, vände sig sedan mot vägen.
'' Yeah. You are allowed to say it again, I won't complain. ''
Jag skrattade. Jag betraktade honom. Det kändes som att jag visste allt om honom, men när jag tänkte efter visste jag inte ens hans efternamn.
'' What do you work with? '', frågade han.
'' I work at a restaurant, I'm singing on nights and I'm a waitress. I'm looking for a movie that I can be in. Since I was a child, I loved to sing and play. And you? ''
'' I'm in a band. '' Jag tänkte mig Harry stå i ett garage med några trummisar och gitarrister sjunga och jag skrattade.
'' What's funny? ''
'' Nothing. '', sa jag och flinade stort.

Kommentarer
Postat av: Olivia Hellman

Grymt!! Meeer...

2012-11-04 @ 19:42:00
URL: http://novvelsoned.blogg.se/
Postat av: thess

Denna ska jag fortsätta följa, grymt intressan och bra :D

2012-11-04 @ 21:55:07
URL: http://theresis.webblogg.se
Postat av: Emmy

As bra! :)

2012-11-05 @ 09:19:26
URL: http://www.onemmy.blogg.se
Postat av: 1D noveller

Tack för att du ständigt kommenterar min blogg! Jag ber om ursäkt för min dåliga uppdatering. Men ska bättra mig tack vare dig! Det värmer verkligen i hjärtat det du skriver! Och ger mig en liten pusch att skriva lite extra! Kram! xx

2012-11-05 @ 15:51:03
URL: http://onedboys.blogg.se
Postat av: Erica

Älskar din novell .)

2012-11-13 @ 17:29:10
URL: http://www.taylorinmyheart.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0