CHAPTER TWELVE - LITTLE THINGS

yes as you can see my photoshop dator funkar. Hoppas ni gillar detta kapitel & att jag uppdaterar bättre. 16 dagar tills jag åker!  skiiit långt kapitel nu, men hoppas det är okej.
Jag satt hemma och snyftade när Sera kom in och muttrade svordomar.
'' Jag kan inte fatta, det är en stor fest ikväll och du ska sitta här och ... seriöst! Kan du inte torka näsan? '' 
Jag hade varit hemma en dag bara, och jag hade röd näsa och röda ögon.
Telefonen vibrerade för säkert sjuttonde gången, men jag orkade inte hämta den. Sera tog den irriterat och läste.
'' Meddelande från Harry och en bajssmiley. Har du redan hunnit byta namn? '' Jag log, men yttrade mig inte. Jag kunde knappt prata och hade inget att säga.
'' Så. Harry hämtar dig klockan fem, för ett förlåt party. Kul, va? Klockan är elva och du har en tid bokad halv tolv. Så fixa dig på tjugo minuter. ''
Jag stirrade på henne.
'' Va? '' Hon höll sig för öronen.
'' Din röst! Äsch, fixa dig nu. Jag berättar allt senare. '' Jag reste mig motvilligt och drog på mig ett par mjukisbyxor och en skinnjacka. Jag snöt mig och tog med ett paket näsdukar och sedan gick vi. 
Jag såg sunkig ut där jag gick bredvid henne.
'' Vad är ett förlåt party? '', sa jag till marken. Hon gav mig min mobil.
'' It's a party ... where you forgive each other. Or try to.You invite a famous or two, and the one you want forgivness from. Please come. XO HARRY '', citerade Sera från meddelandet han skrivit.
'' Vart ska vi? Jag vill inte träffa honom ... ''
Hon stannade utanför en frisörsalong.
'' En ny frisyr gör din dag. 1) för att imponera på honom. 2) när en kille gör slut med dig, är det bästa som finns nya skor och ny frisyr. '', sa hon och puttade in mig. 
'' Bonjour, bonjour! Cava? '', sa en fransktalande, vacker kvinna som välkomnade oss med öppna armar. Hon gick förbi mig och kysste Sera på kinderna. Sedan granskade hon mig, snarare bitchblickade mig och sa något på franska.
'' Oui. ''
 '' Hon ska fixa ditt hår, det kommer bli jätte bra. Jag ska gå och köpa en sak. Och hon kan inte svenska. Au revouir! '', sa Sera och försvann sedan. Kvinnan drog i mitt hår, lyfte upp det och släppte det. Luktade och kände. Sedan nickade hon och började borsta det mjukt.
Hon blötte och gjorde lite allt möjligt och till slut slöt jag ögonen. 
 
'' Asså, vem fan somnar på en salong? '', fräste Sera och puttade till mig. Vi var i lägenheten, min lägenhet.
'' Hur kom vi hit? '', mumlade jag. Jag satt helt rakt på en stol och lutade mig bak lite.
'' Nej! Förstör inte frisyren jag betalade 80 pund för. Och så har jag köpt en sak. Du får bara öppna i nödläge. Okej? BARA i nödläge. Tyo om du ska på middag hos Harry, och vill ha något fint. Eller om du ska på någon häftig gala. Eller om ... ''
'' Vad är klockan? '', avbröt jjag henne.
'' Tre. ''
'' Redan! '', utbrast jag.
'' Ja. Jag har lagt upp tre outfits här, du får välja en. '' Jag tittade trött ut på golvet där det låg tre outfits.
En var det shorts med, och ett kort linne.
'' Det är november. Alldeles för kallt för den första. ''
Den andra var en spetsklänning, väldigt fin.
'' Han kommer tro att jag vill ha tillbaka honom eller nått. Den är alldeles för uppklädd. '' Den tredje var bättre. Ledig, med en stickad tröja och gråa och bruna tights.
'' Den tredje blir perfekt. Inte för uppklädd, men ändå uppklädd. '', sa jag.
'' Jag vet! Byt om här, jag vänder mig om. Så får du se dig i spegeln och typ skrika. '' 
Hon vände sig, och jag fick försiktigt sätta på mig kläderna. Sedan fick jag sitta i soffan, medans vi pratade om allt, läste i tidningar (och jag försökte att inte få tårar i ögonen när jag såg bilder på mig och Jake).
'' Det där är väl 2009, i Sverige? Den bilden var uppe på facebook. På julfesten, med Jake. Herregud, tidningarna gör verkligen allt för att få en bra story om dig, Jake och Harry. '', sa Sera.
'' Ja, de gör väl allt för uppmärksamhet. ''
'' Men är det inte lite coolt? Du är ju fan med på varje omslag. ''
'' Det är ju du med. '', sa jag och flinade.
'' Nej. Jag har fått typ tre modellbilder på omslaget typ max fem gånger. Medans du har över hundra på några dagar. Du är ju känd. '', sa hon och slog till mig och jag skrattade.
'' Nu får du torka tårarna. Jag ska sminka dig. ''
Jag fick blunda lydigt och hon drog lite här och där, borstade, fuktade och la tre lager av något på mina läppar. Jag skrattade till när  hon sa att jag såg ut som en efterbliven fjortis. Sedan gav hon mig mina skor och jag fick äntligen se mig i spegeln. Jag skrek till, sedan satte jag mig och skrattade.
'' Jag är blond ju! ''
'' Dina toppar! Du ser för fan helt amazing ut. Jag är avundsjuk. ''
Bild på Riktiga Deniz, som jag skriver om.
Jag log stort.
'' Tycker du det? '', frågade jag.
'' Ja. Han kommer om tio minuter. ''
De där tio minuterna kändes som 10000 timmar, jag bara satt och väntade med Sera och vi bet oss i läppen och hon bet på naglarna. Sedan ljöd signalen genom hela lägenheten.
'' Jag väntar på dig! '', viskade hon medans jag sprang till dörren.
Jag öppnade, och log stort. Harrys stora lockar. Hans gröna ögon. De stod inte där. Niall stod där.
'' What the hell are you doing here? '', väste jag. Sera fick inte höra. Hon visste inte. Ingen visste. Ju fler som visste, desto större chans var det att Harry skulle få veta.
''  Harry wasn't able to drive. So I'm going to drive you to his place. '', sa han. Som att inget hade hänt. Hade det inte betytt något för honom?
'' Oh. Cool. '', sa jag och följde med honom direkt. Sedan kunde jag höra hur Sera sprang till dörren och anade att hon stod och tittade i nyckelhålet.
'' You act like something have happend. You need to relax, Deniz. '', sa han i trapphuset. Jag sneglade på honom.
'' Niall, something has happend. '', mumlade jag.
'' No. '', sa han. Bilfärden var tyst, men inte awkward utan mer skön.
När vi kom fram kramade han mig lite.
'' Harry means everything to me. '', sa han och kysste mig på pannan. Det kändes lite broderligt.. Men ändå tog hjärtat ett extra skutt.
'' I know. He means everything to me to. ''
'' So kiss him today. ''
'' I will. ''
Liam öppnade och jag gick in, tog av skorna och försökte le. Jag såg Harry och Louis stå i köket och baka.
'' We just made muffins to the forgive party. '', sa Harry och log. Han tog upp de degiga händerna och gick mot mig.
'' If you touch me, Sera will never forgive me. And she will kill you. '', varnade jag. Han ryckte på axlarna.
'' Your so beautiful that it's worth it. '', sa han charmigt och la sina händer på mina kinder och kysste mig. Han lekte med mitt hår och jag skrattade och hade stora mjölfläckar och några klumpar med deg i håret.
'' She won't be happy. '', sa jag sedan. Han skrattade.
'' But I am. '' Han kom närmare och viskade i mitt öra.
'' I'm so sorry. Du ar perfekt. You never did anything wrong. '' Jag kände gråten i halsen. Sedan log jag.
'' Du ar perfekt? You need to practice your swedish. ''
Sedan kysstes vi igen. Jag gick iväg och minglade lite med Liam och fick ett vinglas med vitt vin och jordgubbar av Zayn. Sedan började vi prata om att jag och han hade matchande frisyrer med lite blont.
'' But it was actually my friend ...'', började jag men blev avbruten av en glad röst som skrek HARRY.
En kvinnoröst. Jag gick mot köket där Harry stod med nu rena händer och andra kläder. De kramades. Han och den där snygga, smala tjejen med brunt hår. Alla killarna kramade henne, gruppkram.
Jag stod ensam och såg på dem.
'' The muffins are ready! '', utbrast Louis. De skingrades, och tjejen stod och pratade. Mest med Harry. Jag gick mot Harry. Han log och jag förstod att han skulle presentera mig.
'' Deniz, this is Cher. And Cher this is Deniz, my ... '', sa Harry men hon avbröt honom.
'' You are really cute! Do you cook? '', frågade hon med ett gigantiskt leende. Jag kände mig ful. Jag hade mjöl i håret och hennes hår var snyggt och uppsatt i en hästsvans. Vi hade båda röda läppar, men hennes var definitivt mycket snyggare.
Hon kramade om Harry och tog upp sin mobil och visade mig en bild. På henne och Harry, Harry var söt och mindre.
'' I was in a secret relationship with Harry. No one knew, he told me he loved me everyday! Remember, Zayn? '', skrattade hon. Hon var liksom allt. Hon skrek och gormade, men på ett bra sätt. Hon var snyggare. Roligare. Flirtigare. Och Harry hade aldrigt sagt att han älskade mig.
'' And do you remember when Harry kissed me and tried to take off my shirt and I slaped him? '', frustade hon.
Nästa station -> Harry's balkong.
Jag stod där och tittade ut. Höjdskräck ja, men allt var bättre än att vara med henne. Jag HADE faktiskt inget emot henne. Förutom hennes perfekta leende, hur Harry tittade på henne, och till och med hennes naglar irriterade mig.
Någon kom ut. Jag tittade inte bak. La en arm om mig.
'' Are you jealous? Sad? Angry? '', frågade han. Harry.
'' Yes, I'm jealous. Ofcourse Harry! She's beautiful. And I'm ... I'm just me. ''
Han räckte mig en av de nybakta muffinsen.
'' Your just like this muffin. Your sweet, with some spicy pieces. You were made of two wonderful people. And I just want to eat you up. '', viskade han flörtigt. Då kändes hjärtat helt igen. Sådär så det inte ens spelade någon roll om jag blev påkörd av en bil, bara Harry kunde göra mig glad.
 

Kommentarer
Postat av: :D

cool;)

2012-11-21 @ 20:39:04
Postat av: alva

grymt bra :D:D: meeeeer

2012-11-21 @ 21:44:12
Postat av: Emmy

As bra! Längden var riktigt bra :)

2012-11-21 @ 21:47:41
Postat av: Nadja

Awesome mer!! :D

2012-11-22 @ 18:36:20
Postat av: Sabrina

Detta var ett jätte bra kapitell! Jag undrar verkligen vem den tjejen är..? Hahah!
Älskar också att du tog din tid och gjorde ett långt kapitell! Du vet att jag älskar din novell! xx

2012-11-22 @ 19:32:28
URL: http://Www.nattstad.se/annesabbes

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0