CHAPTER TWENTYFIVE - LITTLE THINGS

Har bara inte orkat skriva. Men kände mig elak. Förlåt. Men nu har jag skrivit. Kommer en del till, snart hoppas jag. Förlåt. Ville ha ett oväntat slut som jag tror ingen hade tänkt sig.
--------
TVÅ DAGAR
FÖRE BRÖLLOPET
Jag satte på mig samma spetsklänning som jag haft i kanske en till två dagar (jag visste inte hur länge jag varit hos Niall) jag ville bara ut ur Niall's lägenhet.
Den luktade Niall, Harry, tårar, mig.
Jag hade redan varit ute, men det var inte nog. Jag hade hittat klänningen och faktiskt så log jag när jag tänkte på den. Men jag var tvungen att .. prata.
Jag var tvungen att prata med Harry. Jag drog på mig min kappa och så sprang jag.
Jag började kunna London utantill eftersom jag varje dag blev dragen här och var av Harry och Niall och sen sprang hem.
Och tårarna rann när jag sprang, några pekade, andra knäppte foton.
Jag slet upp dörren till hans lägenhet när jag väl var framme.
" Harry! ", skrek jag.
Där satt fyra killar, Harry, Louis, Liam och Zayn.
" Harry! ", grät jag och han reste sig och tog mig i sina armar.
" What's wrong? Breathe! Breathe! Deniz? ", viskade han och strök mig över ryggen.
" Guys, can I have a .. minute or so alone with Deniz? ", frågade Harry.
" A minute? Harry, we understand. You want to have some sex and make out. We'll just go away. Too another room. Don't moan to high Deniz! ", bidrog Louis med och Harry suckade. De gick in i sovrummet och jag satte mig på soffan medan Harry gav mig en av hans stora t-shirts, fick vända sig när jag tog av mig den och bytte om.
Han lindade in mig i en filt, värmde te och sen satte han sig ungefär 30 centimeter ifrån mig.
" Harry. How can you love me? After everything I've done? I cheated, with your best friend. I'm going to .. Or I was going to marry him to. It doesn't make sense. "
" Love doesn't make sense. "
" Seriously, there must be a reason. "
" Well... should I really tell you? "
" Yes. " Det bubblade i magen och jag blev genast orolig. Vad menade han nu?
" You'll hate me. Forever. "
" I made the worst mistake, okay? If you don't hate me, I guess I can't hate you."
Han tog ett djupt andetag, sedan tittade han rakt på mig. Jag drack lite te och satt med muggen i händerna och väntade.
" This is.. was ... Planned. Be quit, don't say a word until I'm done okay? "
" Harry, you're scaring me out. "
" Just listen. When Niall saw you, he reacted like me. He fell for your face, smiled at your personality and just liked you. But you were mine.
He was sad, but accepted it - or yeah he said so - and started to date a model even though he doesn't even like models (fact!). But ... That model wanted to be a songwriter. And when she once had dinner with us - she had pen and a notebook and asked what rimed with Niall.
When she was on the toilet, I read it. ' Oh Niall, Niall you're such a liar. You're fake as Barbie, blonde hair and fake smile. ' - that's the chorus. Or was until I ripped the notebook apart.
Well, she got angry and avoided Niall for a week or so, and he avoided us. He ... Wasn't himself. He was .. He was simply someone else. Mean. She was the only thing that was in focus in his world. "
Harry tog en paus. Jag förstod ej, vad hade detta med mig att göra?
" The boys and I ... We had to. We made a plan. I was going to break up with you. We waited for the right date, because media always photoshops something after a week or two of relationships.
And you and Jake met. And that picture. And yeah, I broke up with you. The plan started.
The only thing that could tear Niall and the model apart was you.
So when I broke up with you,
Louis said too Niall that he should go to your place, and Zayn gave him .. or we all did. Niall came too my place before he went too you, and we gave him a drink with a little tasty pill in.
Niall wasn't really himself, and we gave him some nasty drugs that he could put in your drink. We said that it would help you because you were on your period.
No one told us what happened. We didn't knew what happened that night - so I kissed a girl. If Niall would react by doing or saying your name something happened.
And he did. Liam took you too his summer house. And he coaxed everything out of you. And then texted us, to get prepared.
Sera didn't knew, we all just pretended to look after you.
And you told me. I wasn't that angry. Because the plan was right and maybe Niall would be himself again.
Everything got complicated. I missed you, I hated that Niall was with you.
I hated the plan. I hated him, even though he was the same happy Niall again.
And the plan got so, so wrong when you and Niall started to love each other. You're getting married. I hated Niall. I punched him because I was angry.
But now we can't even reach him. It didn't get better. "
Jag andades sakta, tog en klunk te men sedan tänkte jag igenom allt och spottade ut allt.
" Maybe they're some nasty drugs in my tea to! ", vrålade jag och kastade muggen på hans TV med fortfarande halva muggen fylld med te.
Jag hade rest mig, sprungit några meter bort från mig och hade en stol framför mig som försvar:
" Deniz, let's not make things complicated now. Just listen ... "
" Shut up! Shut the fuck up! "
" I'm so sorry.. "
" You're sorry? Well, how cute! "
" I love you! "
" You drugged ME, FUCKING FOOL! "
Han sprang snabbt, så jag lyfte stolen och kastade den. Jag blundade och tog all kraft jag hade.
Något splittrades, var det Harry's ben? Skalle kanske?
Jag öppnade ögonen, Harry höll i mina handleder hårt. Det fanns inget avstånd emellan oss, ifall vi kysstes alltså. Men mina läppar var några centimeter från hans.
Hans huvud var riktat mot fönstret, som hade ett stort hål i sig. Format lite som en ... som en stol.
" You're insane, Deniz. "
" I wanna marry Niall! "
" Why did you come here then? "
" I thought we could sort this out, Harry! "
Jag sparkade till honom och sprang bak några meter.
Han stod i köket, jag fem meter bredvid dörren och vardagsrummet låg bakom mig.
Jag drog av hans tröja.
" I don't want your damn shirt! ", skrek jag och stod kvar i underkläder. Men jag var för arg för att orka bry mig. Plötsligt öppnades ytterdörren och Niall kom in, och stirrade länge.
" He tried to rape you! ", skrek Niall.
" No, no! "
Niall tog några steg och började sedan gå snabbare mot Harry. Bakom mig kom de andra killarna ut, glodde några sekunder för mycket på mig men sedan sprang de och ställde sig emellan Harry och Niall.
" You are best friends! You shouldn't fight for a girl! Broes before hoes! ", skrek jag. " Niall, they used me! You were not yourself! I was material for you to be the old Niall! "
Alla bara stirrade. Det var tyst.
" Deniz, I was looking for you. I don't love you. I need my friends more than you. ", sa Niall. Det kanske lät elakt, men jag läste mellan raderna. Han hade splittrats från gruppen för att jag kom. Allt hade förstörts sedan jag kom.
Men han hade accepterat allt ändå. Han hade skakat på sina lockar och lett, sagt att det skulle ordna sig.
" Harry! ", skrek jag. Grät jag? Ja. Och när han höll om mig, grät jag ännu mer. Han hade inte gett upp på sina vänner, låtit mig bli utnyttjad.
Han hade älskat mig så länge. Så länge. Harry, och jag. Det var så det skulle vara.


Kommentarer
Postat av: Nathalie

oh...herre...min...gud!!! längtar tills sista xx

2013-02-06 @ 06:50:10
URL: http://lovelyone.devote.se/
Postat av: LittleOlivia <3

OMC so much drama!!! <3

2013-02-06 @ 18:01:36
Postat av: Malin

OMG!!!!!! O.oLängtar skit mykt till sista delen !!

2013-02-06 @ 21:19:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0