Hur du lyckas & hur du får en bra novell!

Några har undrat hur jag får en bra novell och hur jag lyckas .. inte säkert att allt detta funkar. Men detat är mina tips.
 

Hur du får en bra novellblogg:

  • Skriv realistiskt - Jag hatar när en tjej träffar killarna och alla älskar henne, alltså allting går bara bra för dem. Jag gillar när någon gör misstag, för det gör man på riktigt!
  • Upptradera ofta - Haha, detta är nog min sämsta punkt .. men uppdatera 1 gång i alla fall 1 gång i veckan. Men jag tycker det är roligt när någon uppdaterar 1 gång per dag.
  • Kom nära dina läsare - Denna punkt tycker jag faktiskt jag lyckats med. Jag älskar er läsare!! Svara på läsarnas kommentarer, skri ett litet stycke till dem innan och kolla deras bloggar.

Hur du lyckas:

  • Ha en bra novellblogg - Såklart har du  en bra novellblogg, följ tipsen däruppe! ^
  • Skaffa läsare - Gör länkbyten, kommentera andra novellbloggar etc. Länka den överallt!

Hur du hittar en bra story:

  • Filmer - Du kanske får någon bra idé från en film!
  • Bilder - Någon bild med något citat kan vara din nya berättelse.
  • Låtar - Japp, texten till en låt kan vara en hel historia!

Hitta inspiration överallt. Så fort jag har någon idé i huvudet skriver jag upp den. hoppas ni får nytta av dessa tips!

 

 

Kommentarer
Postat av: Malin

Taaaaaack!! <3 xx)

2013-02-12 @ 17:07:32
Postat av: Anonym

Kommer du skriva en till novell?? :D

2013-02-15 @ 18:13:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0