RIDE ~ 1

yay .. nu börjar nya novellen! Ride. Den skulle egentligen vara helt annan handling, men Gabriella ville ej vara huvudroll suck :/ ¨jag har förlorat en del läsare, så ska göra några länkbyten och tipsa gärna era kompisar!
 
Jag har varit kär i Liam sen ... sen första gången vi träffades kanske. Då kände jag fjärilarna bubbla upp i magen. Vi träffades varje dag, blev bästa vänner. I High School kom Savannah, en självisk dryg bitch som mobbade mig. Liam försökte stoppa det, men alla kunde se att han hade känslor för henne. Alla. Särskilt jag, som varje dag fick höra på hur underbar hon var. De kysstes, något jag och Liam gjort en gång. Sedan försvann hon.
Och hon kom tillbaka, 2 år senare. Liam: känd. Fast denna gång kan inte alla se, att hon utnyttjar honom och bara vill ha honom för pengar och kändisskap.
 
usch! suger på att skriva handling .. men hoppas ni vill läsa :-)

Rihanna_grammys_2013_large9s7403_largeTumblr_mhafx8x9qe1s0i3yro1_500_large
'' I can't believe your dad arranged all this, just because you're 19! '', suckade min ena bästavän Liz i mitt öra. Musiken dunkade alldeles för högt och kändisorna svämmade över med drinkar och vackra klänningar.
'' I can't either. I wanted a small party. '', suckade jag. Liz tog tag i min arm.
'' Is that seriously Lauren Conrad? ''
'' Yeah. It is, she's really nice. ''
'' You know so much famous people! ''
'' Trust me. It's not really worth it, it's just ... like knowing you. But knowing you is a way lot better. ''
Hon log. Sedan flämtade hon till.
'' Why are Rihanna, Lauren and Cara coming against us? ''
'' They wanna talk, okay? Easy. ''
Med en pappa som var nästan världskänd inom musik, film och fotobranschen så kom det oftast en hel del kändisar på hans stora fester. Jag kände kändisar, men jag ville mest leva ett normalt liv.
'' Why aren't you happy? '', frågade Liz och blängde på mig.
'' I just ... I am happy. Really. ''
'' No, you're not. You look like this isn't a awesome party, more like your own furnival. ''
'' I just want Liam to come. '', suckade jag till slut. Liam Payne, min bästa vän sedan jag var nio år. På sistone hade allt bara blivit så stressfullt, men nu när jag var 19 och fortfarande inte skulle in på College så visste jag att efter festen skulle allt bli som vanligt igen, träffas varje dag och göra allt möjligt.
'' Riri, you look amazing! '', utbrast jag när Rihanna anlände till oss.
'' Oh, thank you so much! Happy birthday. '', sa Rihanna och så log hon stort. Lauren och Cara skrattade och så grattade de också. Liz stod som förstenad bredvid mig.
'' This is my best friend Elizabeth. But we call her Liz. '', sa jag och gjorde en gest mot Liz som nickade ivrigt.
'' Oh, Lee. I brought a friend, is that okay? '', frågade Cara och log.
'' Ofcourse! '', sa jag och log stort. Den här festen kunde ju ändå inte bli värre.
Bcbdwv1cyaetli2_large
 
'' Sav! '', skrek Cara och en lång, smal gestalt kom gående mot oss. Jag stelnade till när en av de neonfärgade spotlightlysena träffade hennes ansikte. Fylliga läppar, blont hår. Savannah. Tjejen som kysst min kärlek Liam, tjejen som mobbade mig hela High School och sedan bara försvann.
'' Savannah, this is .. '', började Cara men jag avbröt henne.
'' I already know her. Savannah, what are you doing her? '', sa jag kyligt. Allt jag ville var att få ut henne härifrån. Hon förstörde min fest, min födelsedag. Ja, hela mig.
'' Happy birthday, babe! Oh, Riri - you look stunning! '', tjöt Savannah. 
'' Thanks, Sav! That was your name right? ''
Jag suckade, tog tag i Liz arm och drog henne bort därifrån.
'' I can't believe she came here. This party sucks! '', stönade jag. Men sedan såg jag honom.
'' Liam! '', skrek jag.
Jag sprang in i hans öppna famn och han kramade mig hårt.
'' Happy 19th birthday, babe. '', viskade han. Jag skrattade högt.
'' Oh, I missed you so much! '', skrek jag i hans tröja.
'' I still have your number. I'll text after the party. '' När hans hand smekte mitt huvud så flög fjärilarna i min mage. Jag ville nästan gråta av lycka. Jag älskade honom så mycket.
'' Is that ... is that Sav? '', flämtade han.
'' Yeah. She ruined my whole birthday. '', suckade jag och gjorde mig loss från hans famn.
'' Oh my ... I just need to say hi. That's all. I'll come by later. '', sa Liam och log. Sedan gick han fram till henne, och hon ryckte till.
'' LIAM! '', vrålade h on och hoppade upp i hans famn. Och sedan möttes deras läppar.
'' Worst. Birthday. Ever. '', viskade jag.
 

Kommentarer
Postat av: Malin

OMG!! sååå bra!! ♥

2013-02-12 @ 17:12:38
Postat av: LittleOlivia <3

Awe bravá!! (heter de så?? :P)

2013-02-13 @ 17:54:29
Postat av: Stephanie ;)

Skit bra!!! Meeeer :)

2013-02-16 @ 10:31:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0