Ride ~ 2

tja .. känns som att många inte gillar berättelsen. ): men ja .. kolla där nere, där finns det tips på bra novellblogg. :3
Jag fick aldrig ett sms av Liam. Så fort han hade kysst Savannah hade jag lämnat min egen fest. Och det tyckte tydligen Sugarscape och skvallertidningar var intressant att skriva om.
Jag visste vart Liam bodde, i alla fall hans lägenhet för 3 månader sedan. Då vi hade träffats senast.
Men jag hoppades att han bodde kvar, så jag drog på mig ett par slitna shorts, en väldigt ljusblå skjorta och en turkos handväska med ett par turkosa Prada pumps.
Jag ringde min chaufför, väntade i ca 15 min innan han kom. Jag skrev en lapp till pappa där det stod: Sticker till Liam. xo
Vi åkte förbi de flesta butikerna och han stannade sedan utanför en hög och modern lägenhet. Jag hoppade ut, och åkte till högsta våningen. Sedan knackade jag på.
Handtaget trycktes ner och Harry mötte mig i en kram.
'' Didn't see you yesterday. Where were you? At your own birthday. '', sa han och log stort.
'' Uhm. Hiding in my room and hoping Liam and Savannah wouldn't come? '', suckade jag och gick förbi honom in.
'' What? Why? '', frågade han häpet.
'' Sav! '', skrek Liam plötsligt och jag ryckte till.
'' Sorry, Lee. It's just me. '', muttrade jag.
'' Lee. Don't be sad. '', sa Liam och tog tag i mina handleder.
'' Give me a reason not to. ''
'' I have good news. ''
'' We're eating sushi? '', sa jag och så log jag stort.
'' No. I'm having a date with Sav. You know, Savannah? ''
Jag stönade högt och drog bort mina hanleder.
'' The girl that ... '' , började jag surt men han avbröt mig.
'' Give her a chance. She's really nice. And ... I'm gonna buy her something sweet. That's why I need my beautiful best friend to help me. '', sa han. Det gjorde ont i hjärtat när jag bara var hans bästa vän. Inte mer.
'' I'm leaving. '', fräste jag.
'' Nathalie! Don't you want me to be happy? ''
'' I really do. But a friendly reminder, that you're getting together with my worst enemie. ''
'' Come on! That was years ago! ''
'' Liam, you're the reason I'm still alive. Okay? Don't make me regret that I didn't kill myself. ''
Det blev dödstyst. Till och med killarna i bakgrunden tystnade. Harry och Louis utbytte blickar medan Zayn och Niall tittade från Liam till mig.
'' Lee ... '', började han. '' Please help me. Don't you remember that I had the biggest crush on her? ''
'' Whatever. ''
'' Stop it. Listen too me. I love you. Really, really much. Help me... Please. '', sa Liam silkeslent och så gjorde han den oemotståndliga hundvalpsblicken. '' We can eat pizza. ''
'' Okay. I'm not doing this for her. I'm doing this because your puppyeyes forced me to, and for the pizza. ''
Han kramade mig hårt och några minuter senare var vi i en taxi.
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Sjukt bra!

2013-02-17 @ 10:36:57
Postat av: LittleOlivia <3

http://www.youtube.com/watch?v=b3NH0ciMP6I Please text...


(like your fanfic ;))

2013-02-17 @ 14:29:05
Postat av: Malin

OMG!! sååå bra :D xx

2013-02-17 @ 18:31:02
Postat av: Malin

OMG!! sååå bra :D xx

2013-02-17 @ 18:31:18
Postat av: Stephanie ;)

SJUKTAWSOSKITBRA!! :)

2013-02-17 @ 21:16:50
Postat av: Emmy

Jag tycker den här novellen är riktigt bra faktiskt! Jag gillar den!

Svar: Roligt! Hoppas du stannar :)
sera k

2013-02-17 @ 21:59:40
Postat av: Embla

love it

2013-02-18 @ 13:31:49
Postat av: Sandra

Jag skulle ha skrivit en låång kommentar om hur mycket jag gillar din novell&blogg men det hinner jag inte. Början på novellen verkar orginell/unik så jag tror att den kommer att bli underbar. Tack för tipsen föresten!

xoxo

Svar: åhh tack! hoppas du kommer gilla den! :D <3 xx
sera k

2013-02-18 @ 13:34:34
Postat av: josse

omg jag älskar det! SÅ SJUKT DUKTIG DU ÄR! du anar inte hur duktig du är jag skulle kunna läsa dina noveller i timmar ( vilket jag gjort ett par gånger men ändå).... Du är bäst glöm aldrig det satsa på skrivandet! <3

Svar: vad bra att du gillar det! tack så jätte mycket!! åh men åhhh! tack så jävla mycket, åh jag blir så jävla glad! TACKTACKTACKTACK DU ÄGER !!! ♥3♥☻☻☻☻♥♥♥♥
sera k

2013-02-18 @ 16:07:51
Postat av: klara

meeeer!!! :)

2013-02-18 @ 19:37:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0