Ride ~ 3

omg .. jag satt och hade tråkigt och kollade på Gossip Girl och så tänkte jag skriva lite här då. Så kollade jag uttråkat på blogegn så ser jag att jag fått 10 kommentarer !!!!! jag skrek, på riktigt hahah. ni äger. fyfan vad ni är bäst!

efter denna novell blir det en om Jennifer och Louis, och sen kommer jag ha en tävling så en av läsarna får vara huvudroll! kul? :D ibland har jag påhittade karaktärer, som denna. känns skönt, då behöver ingen bli ledsen när hon gör massa skit hahahah, jag hoppas verkligen att jag kommer skriva länge! något år, eller mer. kram. läs nu tack. <3

VÄRLDENS BÄSTA FUCKING LÅT: TRIFT SHOP & 1D'S VERSION AV ONE WAY OR ANOTHER - btw så är det en jätte snygg kille i min skola som spanar in mig. yaaaay.


Jag vaknade av att min telefon ringde. Gårdagen hade gått bra, jag och Liam hade köpt ett hyfsat halsband. Jag sa att det var fint, men det var super fult - men lite smak hade Liam. Men han litade mer på mig som var tjej. Så det blev ett hyfsat, med en tjock guldkedja och en sten som skiftade färg efter humör.

Röd var arg, glöd var glad och blå var ledsen. Simpel, men bra. Och perfekt för mig, så kunde jag läsa av henne ännu lättare.

'' Hello? '', svarade jag med en suck.

'' Come over here now! I need to get my clothes on. Hurry! I'll send you my driver. '', skrek Liam i mitt öra.

'' What? Just put your damn clothes on. ''

'' Help me! Please! Thanks! '', sa han och la på. Jag suckade, idag skulle han på dejten med Savannah. Jag ville överglänsa henne så mycket som möjligt, men eftersom Liam väntade kammade jag bara håret fort och valde ut en babyrosa tröja, knöt den och satte på ett par randiga shorts. Några armband och solglasögonen, juni var trots allt en sommar månad.

Sedan gick jag ut leendes, där jag kände igen Liam's chaufför och suckade. Samma i snart ett år. Jag hoppade in i bilen med ett tack. Vi stoppade vid ett litet fik, där jag sprang in och köpte macarons till Liam. Det var något han älskade.

Jag tryckte ner handtaget till lägenheten och det var som vanligt öppet. Alla killarna utom Liam satt i hans soffa.

'' Hey. Where's Liam? '', frågade jag och log stort. Innan någon hann svara kom han i endast en T-shirt och boxer shorts.

'' I'm gonna wear the batman shirt today, so batman can give me luck. '', sa han och log.

'' Great. Jeans and the red converse. Was that really so hard? '', sa jag och skrattade.

'' Give me some advice. ''

'' Give her compliments, but she will probably not care - she already have a huge ego. Be a totalt bitch, I guess she likes people that have a lot in common with her. ''

'' Ugh, stop acting like you're jealous Lee. '' Jag ryckte upp direkt och började gapskratta. Jag skrattade högt när jag satte mig i soffan med killarna och la paketet fyllt med macarons på soffbordet. Liam skyndade sig att ta.

'' HAHAHAHAHAH, I'm jealous Lee? Me? Liam, take a break. Me? Seriously, me? '', skrattade jag och försökte hålla minen. Hur kunde han känna mig så bra? Hur kunde han veta att jag ville vara den blonda idioten, att jag ville gå på dejt med honom?

Liam gick in i sitt rum för att klä sig. Efter kanske en kvart kom han ut och log, vände sig och posade.

'' How do I look? '', frågade han.

'' Great. '', sa Louis. Jag spanade in honom. Wow. T-shirten var tajtare än jag kom ihåg, så man kunde nästan se hans muskler. Och hans rumpa i dom jeansen ... damn.

'' Liam, you look .. amazing. It wont be any problem with this date. Trust me. ''

Han log och så kramade han mig, han luktade till och med One Million killparfymen.

'' Want a ride home? '', frågade han och snörpte på munnen.

'' Nah, I think I'll stay here. '' Han rynkade pannan men nickade och snart var han borta. Killarna diskuterade om alla möjliga saker medans jag glodde på tvn och varje sekund tänkte jag: vad gör dom nu? Kysser hon min kärlek nu? Har hon min värld i hans händer?

'' I'm talking too you. '', sa plötsligt en raspig röst. Jag vände mig bak och Harry satt där med ett perfekt leende.

'' Sorry. Too many things on my mind. School and stuff. Uhm, what did you say? ''

'' It's summer break. '', sa Harry och vi båda brast ut i skratt. Jag ett nervöst och han ett glatt.

'' Well, what I said was - do you want to piss Savannah off? '', frågade han och så log han oskyldigt.

'' Tell me about it. '', muttrade jag.

'' You and I, date. Double date with Liam. Get it? ''

Jag satt och stirrade på honom länge. En dubbel dejt med Liam? Skulle det vara konstigt? Ja. Men för att göra Savannah sur, och hålla koll på vad de gjorde. För Liam's bästa.

'' You're more evil then you look like. '', sa jag efter ett tag.

 

'' Stop here, please. Do you want cash or card? '', sa Harry till chauffören, medans jag kollade mig omkring.

'' Can you just sign this, too my daughter? H-her name is Siri. S, I, R, I. '', sa chauffören och log sött. Harry skrattade, gav honom 10 dollar och skrev Siri is a lovely name! x Harry Styles och sedan hoppade vi ut ur bilen.

'' He's going to eat in Slaverious, the pizzeria over there. He loves pizza. '', sa Harry och pekade på en pizzeria kanske 200 meter bort.

'' Get on my back. '', sa han sedan. Jag tittade frågandes på honom när han satte sig på huk. Jag satte mig försiktigt på hans rygg, och han reste sig fort och jag skrek högt.

'' What the hell, Harry? '', skrek jag samtidigt som jag skrattade när han började springa. Folk stirrade på oss, när han sprang med mig på ryggen i London's gator och vi skrattade högt samtidigt. Jag hade armarna runt hans hals och tryckte mig närmare honom för att jag var rädd att ramla av, och hans fingrar kittlade på mina underlår. Vi såg nog ut som ett riktigt kärlekspar.

Harry sprang in på restaurangen med mig på ryggen och jag skrattade ännu högre när alla blickar vändes mot oss.

'' We're going to share two pizzas. We want one hawaii, and you, dear? '', sa Harry och killen bakom kassan log mot oss på ett sätt som sa ung kärlek.

Jag böjde mig ännu mer över hans rygg för att säga vad jag ville ha.

'' Is there any Styles on the menu? '', viskade jag. Eller det var ett misslyckat försök till att viska för jag började fnissa och skrek nästan ut det.

'' Two Hawaiis. '', sa Harry och flinade. '' We'll sit over ... '', sa Harry och vände på oss. Någon stirrade. Någon hade precis hört mig flirta med Harry. Liam. Han kollade nästan dömande på mig, vilket fick mig att frusta av skratt och på insidan känna mig lite tom.

Jag hoppade av Harry's rygg och vi gick tillsammans till Liam's och Savannah's bord.

'' Uhm.. hi. '', sa jag och strök undan några lockar från mitt turkosa hår.

'' Double date! Wouldn't that be fantastic? '', sa Harry och satte sig bredvid Liam. Det kändes som trubbel.

 

 


Kommentarer
Postat av: Malin

OMG!! Skit bra:D

Svar: åhh tack!! :) x
sera k

2013-02-20 @ 20:52:41
Postat av: Emmy

Amazayn! :D

Svar: haha, tack!! :) x
sera k

2013-02-20 @ 22:06:57
Postat av: LittleOlivia <3

OMC! so awesome <3

Svar: aw tack! :) x
sera k

2013-02-21 @ 12:04:34
Postat av: Lou

Bäst! :D

Svar: tack!! du är bäst :) x
sera k

2013-02-21 @ 15:13:52
Postat av: Sabrina

jätta braaaaaaa

Svar: taaack! x
sera k

2013-02-21 @ 19:18:03
Postat av: Maja

Skit bra, lever för dina noveller! Så grymma (peace)
Sen har jag en fråga, kanske en väldigt onödig, men skit it :P
"Ride" som novellen heter, har väl något med novellen att göra,isånnafall vad? du kanske inte kan sägaför att det kanske avslöjar lite saker, men alltid bättre att fråga än att inte alls!
Ha ett fantastiskt lov, Kram Maja

Svar: awh! tack! lever för mina läsare :) ingen fråga är onödig, älskar frågor!
jaa, jag kan avslöja lite. hon kommer bara dra. så typ ' just ride away ' eller något haha :) x
detsamma, tack för att du läser min blogg!!
sera k

2013-02-22 @ 20:21:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0