RIDE ~ 7

redan 7 kapitel! jäklar. mycket Harry & Lee nu. de är ett bra team ;) svarat på kommentar från kapitel 6 folks!
kommer lägga upp lite 1D outfits här. tycxker det skulle vara kul :D - sjukt långt kapitel nu  fettkonstigt kapitel ik ..

Jag hade alltid älskat mina biokvällar med Lee. Alltid! Men denna gång var det inte ens i närheten av roligt. Hon hade hånglat med Harry sådära ... 60 minuter av filmen. Filmen var 62 minuter lång.
Jag hade nästan kysst henne, och på mindre än tio minuter gick hon över till Harry? Jag låg visserligen och höll armen om Savannah, men hon var inte ens i närheten av lika svartsjuk som jag var.
Var det verkligen så farligt? Min hemlighet. Det hade legat lågt i några månader. Kanske kunde jag dejta henne? Jag försökte påminna mig själv om att jag dejtade Savannah för hennes skull. Och hon hånglade med Harry för att.. för att jag vet inte. Men jag var plågad in till döden.
'' Let's go too a party! '', skrek Louis när eftertexterna började rulla.
Alla jublade.
'' I'll just go home and change. '', viskade Savannah och slängde med sitt blonda hår.
'' Do that. We'll be at the Fudge. '', sa jag och hon pussade mig på kinden innan hon skyndade iväg. Lee hade varit hemma hos mig så länge att hon hade kläder hemma hos mig. Så när hon skulle upp och sminka sig och hämta en klänning i mitt rum, skulle jag fånga henne. Fråga ut henne, vad i helvete det här med Harry var.
Jag var sällan arg, men ilskan bubblade upp rejält när hon tassade in i mitt rum och de andra började gå ut för att byta om.
Jag samlade mod genom ett glas vatten och sedan gick jag in till mitt rum. 
'' Liam! Wait a second, I'm just going to pull up my dress. The straightener is hot, I didn't feel like having curly hair today. '', fnissade hon.
'' So.. do you have feelings for him? '', fräste jag.
'' Who? '', frågade hon och sedan kom hon fram. Jag hajade till. Hon stod i en kort, vacker klänning. Hennes turkosa hår var platt och toppen var av spets medans kjolen var blå. Hon gick förbi mig och jag kollade efter henne, vilket bara gjorde mig mer chockad eftersom ryggen var djup. Hon var så .. så .. Lee. Så henne. Så vacker och underbar. 
'' Do I look okay? '', frågade hon och snurrade runt ett varv. Jag log och gjorde tummen upp.
'' I'll just go and .. uhm, yeah change. Then let's take a cab or something .. yeah. A cab. Great. '', mumlade jag och hon skrattade.
'' Turn off the straightener! '', sa hon och mina händer darrade när jag stängde av den heta plattången. Lika het som hon, om inte mindre.
Lee's perspektiv  - Lee's perspektiv - Lee's perspektiv
 
Liam hade tagit mig på några fester, och så brukade pappa anordna riktigt stora fester. Ändå var den här helt otrolig. Såklart en massa kändisar, men 90% av glädjen för att Harry log stort när han såg mig. Han började gå mot oss och sedan bar han upp mig, snurrade ett varv och kysste mig innan mina marinblåa pumps hade nuddat golvet.
'' You look ... words cannot describe your beauty tonight, honey. '', viskade han. Sedan tog han min hand och gick ut på dansgolvet. Där dansade vi. Trots att Scream & Shout gick på dansade vi sakta. Vals. Det var underbart.
Efter ett tag gick Savannah och Liam också ut. Jag hade inte ens sett henne, men hon bar ett tygstycke. En ärmlös klänning som brosten hoppade ur och visade lite mer än vad man borde se av rumpan. Tygstycket glittrade.
Plötsligt lossade greppet om Harry's händer och jag flög in mot alla martinis. Jag väntade mig ett totalt fiasko, men en hand räddade min och drog in mig i sin famn. De flesta stirrade, väntade att jag skulle ha ramlat in i alla martinis och fått en fläckig klänning men Liam stod med mig i sin famn och det kom några spridda busvisslingar och applåder.
'' That's what I call a cool dancestep! '', sa en kille.
'' Liam, let go. And tell your girlfriend, that if she wants to fight - she can count me in. '', fräste jag.
'' No, please Lee. ''
'' She just pulled me and tried to make me look like a damn fool! ''
'' Lee, this isn't you talking .. ''
'' Liam, listen too me very, fucking clear. You're the nice guy. She's the mean girl. You two are not supposed to be together! ''
'' We just met each other, okay? We're dating. ''
'' Great! Then sugarscape and twitter won't write ' Liam's girlfriend = moron ' they'll probably write the girl Liam is dating. And I won't even feel bad about it. She started it in high school. I'm going to end this. ''
Jag ryckte min hand från hans och travade iväg och tog en rosa martini. Sedan minglade jag med folk. Jag blängde på Savannah och sa något dåligt om hennes klänning, och  fick nästan alla på min sida. Ja, ungefär de sju personerna jag pratat med.
'' Megan! '', utbrast jag när jag såg den riktiga, levandes Megan Fox. Det kändes helt otroligt. Jag hade sett många kändisar, men Megan Fox var inte en av dom. Särskilt inte i England. Och inte på en fest. Och ja .. det var helt enkelt för mycket att hantera.
'' Hello! You are ... Sam's son right? '', frågade hon och så såg hon sig omkring. Hon var så vacker att det nästan gjorde ont.
'' Yep! That's me! ''
'' Nice to meet you, but I'm going too that girl Savannah. I heard she's really kind and dating Liam Payne! He's sweet as a puppy. ''
Namnet fick mig att rycka till. Jag behövde killarnas hjälp att hata henne. Och när jag hade Megan Fox bredvid mig, hade jag ett säkert kort. Zayn var svag för henne.
'' What? She's that kind of girl you'd throw tomatoes at! Didn't you heard? She tried to burn up Jennifer Anniston's hair so she could win a price for ... uh .. blondest hair! '', ljög jag och himlade med ögonen.
'' What? Really? ''
'' Yeah! You shouldn't go near her. ''
'' Oh. Thanks for telling me. When I looked at her dress, I thought she was like a queen. ''
'' She is a queen! Slut queen. Oh I need to tell you this hilarious story! '', sa jag och började vinka åt Zayn. Han höjde sina ögonbryn som att han såg ett spöke och skyndade sedan till oss.
'' Zayn! I was just about to tell Megan this funny story, you know that happened at the tour bus? It's so funny. I just don't remember everything, I mean I wasn't there - please, can you tell her? '', frågade jag och så försökte jag le sött.
'' Of course I can! '', sa Zayn och log charmigt. Medans han började berätta kom Liam och tog mig i armkrok och drog mig bort.
'' Lee, what are you doing? '', frågade han. Jag smuttade på martinin och log stort.
'' Just being social. Not stalking my date. '', sa jag och visade upp alla mina tänder.
'' Why did I heard that Savannah pulled down someones dress so everyone took a pic .. of some nipples .. or something? ''
'' I don't know.. little town, people talks. You know.. '', fnittrade jag.
'' We're in London, at a party. ''
'' Oppps.. ''
'' Where did this bitch-attitude came from? ''
'' You're calling me a bitch, Liam? '', frågade jag och höjde ett ögonbryn.
'' I'm sad, Lee. I want to be happy. ''
'' Where's Harry? ''
'' Hey, babe! '', sa en pipig röst och idioten i tygstycket var tillbaka.
'' Stalking my date.. '', sa jag lite väl högt. Savannah vände sig mot mig.
'' Excuise moi? ''
'' Whatever, blondie. ''
'' What's your problem? That I took your boyfriend, or what? ''
'' Liam is my best friend, moron. ''
'' You're just so jealous, so mad and angry because I have everything. In high school, I had friends. You had Liam and that stupid Stacy or whatever. And I had money, and I had the guys. I had the guy you were in love with. I had everything. And I still have it. Still have friends, money and the guy you love. You just can't handle the though that I'm better than you. I'm the girl you wish you were. ''
Min knytnäve träffade hennes näsa på mindre än några sekunder. Hon tittade upp och drog i mitt hår.
'' Fucking bitch! '', vrålade jag och drog ner henne på golvet. Jag såg Harry titta, med en blick som var fascinerad och skräckslagen. Liam såg bara ledsen ut, men jag såg faktiskt en glimt av glädje i hans ögon.
Savannah slog till mig på läppen och jag hamnade underst. Jag gnydde till när hon slog till mig på läppen igen, och sedan gjorde hon en nipple twist - vilket fick mig att gallskrika.
Jag såg rakt upp på henne, kände blodet rinna från läppen och hon lyfte knytnäven. Jag såg den komma mot mitt öga, men jag hann ta tag i den innan. Jag pressade den uppåt och försökte slå till henne. Jag lyckades, jag kände hur hennes näsa böjde sig för min näve.
Hon skrek och jag tog min chans att slå henne ännu en gång, två gånger. En gång vid ögat och en gång vid ögonbrynet. Innan jag hann slå henne en sista gång hade någon dragit iväg henne. Jag tog av mig min sko och kastade den efter henne. Hon fick den på rumpan.
Harry dorg upp mig på två ben och höll i mig stadigt, jag kunde knappt stå på de två, darrande benen.
'' Liam, I'm sleeping at your place. Mom will kill me if she sees me now. '', sa jag. Alla blickar var riktade mot oss.
'' Uh, okay. '', stammade han till svar.
'' Give me the keys. '', sa jag.
'' I'm coming with you. ''
'' No, you should take care of your girlfriend, Lee. ''
'' You're a lot more important. '', sa han allvarligt.
'' Liam .. '', började jag men han avbröt mig och stegade fram till mig. Harry backade ett steg, och Liam tog tag i mig.
'' Go with Harry. I love you. That was so stupid. But I would lie if I say I wasn't fascinated. '', sa han. Jag såg honom i ögonen och log med min spruckna läpp.
'' Love you too. '', viskade jag och han gav mig nycklarna.
 
Så fort jag kom hem till Liam med Harry bakom mig, så tvättade jag mig och när jag bytt om till sport bh och hotpants låg han i soffan med filt och boxer shorts. Jag hoppade på honom och vi började mysa.
'' Harry. I really love Liam, but .. '', sa jag och han log stort.
'' We should take this to another level. '', avslutade jag. Kyss, kyss, kyss. Fast mjukt, eftersom jag hade ganska ont.

Kommentarer
Postat av: Nathalie

så jäkla bra som alltid :)) xx

Svar: taack! :D xx
sera k

2013-02-28 @ 06:52:01
URL: http://lovelyone.devote.se/
Postat av: Nattis

Omg! Så himmla bra som ALLTIIIIIDDDDDD'!

Svar: åhhh! tack så mycket! just när jag tyckte att detta sög XD tack! :D xx
sera k

2013-02-28 @ 10:02:28
Postat av: Stephanie ;)

HUR KAN MAN SKRIVA SÅ BRA????!!!! Älskar din berättelse!!
<3

Svar: MEN AAAAAAAAAAAH SLUTA MEN AHH TACK!!! ÄLSKAR DEJ TACK SÅ MYCKET :DD XXX
sera k

2013-02-28 @ 10:54:11
Postat av: Hiba

AHHHH IN LOVEE WITH DA SLUT! AHAHAHA !! savannah suckss!
and i love the harry le thing <33 i ship Lerry !

Svar: HHAAHAHAHAHLERRY :DDDD xxx
sera k

2013-02-28 @ 15:34:01
Postat av: Malin

yay!! äntligen ett låååångt kapittel !! ♥♥ love ya ♥ :***

Svar: hihi! :D love ya too! :D xx
sera k

2013-02-28 @ 15:53:58
Postat av: Nattis

Undrar bara när nästa kapitel kommer!! Har typ kollat in bloggen varanan timme hahaha :D hoppas den kommer idag!!!

Svar: AW FÖRLÅT ;_; SKA SKRIVA NU. XX
sera k

2013-03-01 @ 19:08:57
Postat av: Tova <3

Längesen jag kommentera va? Tro inte jag slutat läsa XD den här novellen, twitter, facebook och YouTube ee sakerna jag inte kan leva utan, asså, seriöst, gråter så fort jag ser att du lagt ut ett nytt kappitel! :) love uu :**

Svar: AWWWWWWWWWWWWWW! TACK SÅ JÄVLA MYCKET. LOVE YAH TOO. XXX
sera k

2013-03-01 @ 22:55:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0