CHAPTER TWENTYFOUR - LITTLE THINGS

gash ..oh .. tror detta är näst sista kapitlet i denna novell. så njut när ni kan haha. svarat på era kommentarer som vanligt :* ska göra två inlägg snart med lite tips :)

Klänningen satt perfekt. Allt var perfekt. Mitt hjärta dunkade hårt. Jag skulle gifta mig.
Alla mina sparpengar hade gått åt bröllopsklänning, att flytta mina föräldrar på två dagar till London och allt sådant där.
'' Let's go. '', sa pappa med brytning. Jag ställde mig upp, och han tog armkrok med mig.
'' I can't believe this is happening. '', viskade jag. Vi började gå. Och så fort jag kom ut möttes jag av blickar. Först Jake's blick. Han log, han tyckte uppenbart att jag var vacker. Vi hade trott att vi skulle stå på altaret, ha så fel.
Jag tittade på först Liam, som stod längst ut och log stort. Bredvid honom stod Zayn. Bredvid Zayn, stod Niall. Och bredvid min framtida man, stod Louis.
Som vanligt hade han lockigt, stort hår. Och hans ansikte sken, han såg uppriktigt glad ut. Ingen kyrka tyvärr, vi var på en strand. Precis som vi båda ville. Sand under fötterna, för skor var inte för vårt bröllop. Vårt bröllop var frihet.
Ingen präst, men Harry's riktiga pappa drog några korta visor.
Först sa Harry det han skulle. Och sedan var det min tur.
'' From this day on, I choose you, my beloved Harry, to be my husband.To live with you and laugh with you; to stand by your side, and sleep in your arms; to be joy to your heart, and food for your soul; to bring out the best in you always, and, for you, to be the most that I can. I promise to laugh with you in good times, to struggle with you in bad; to solace you when you are downhearted; to wipe your tears with my hands; to comfort you with my body; to mirror you with my soul; to share with you all my riches and honours; to play with you as much as I can until we grow old; and, still loving each other sweetly and gladly, our lives shall come to an end. And all this, because I love you Harry Edward Styles. '', sa jag.
'' You can now kiss the bride. '', sa Harry's pappa. Och så kyss, applåder. Vi var äntligen förenade. Nu fanns det ingen som kunde bryta på oss.
 
----------------------------------------------------
i nästa kapitel får ni reda på vad som hände .. hur hon valde. etc. ^^

Kommentarer
Postat av: Stephanie ;)

Jag är som värsta stalkern *.* men aja :) men skulle hon inte gifta sig med Niall???

2013-01-28 @ 20:42:27
Postat av: ellen

Skitbra!! Men vad hände med Niall?! Skulle inte dem gifta sig??
Hoppas nästa del kommer snart!! Hittade din novell igår av en slump och satt hela kvällen/natten och läste! Sååå braa!! :-)

2013-01-29 @ 07:21:29
Postat av: Malin

Heey:D wow du kan värkligen göra en bra novell!! Älskar din blogg xoxo

2013-01-29 @ 20:08:04
Postat av: LittleOlivia <3

OMC!! Jag dör!! mera nu genast!!!

2013-01-31 @ 18:52:55
Postat av: Malin

mer mer mer!!! xoxox

2013-02-02 @ 10:13:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0