RIDE 12 ~ (del 2

fan också.. tog just sönder en mixer. vår mixer. jag kunde likagärna tagit livet av mig
för jag kommer dö
jag är ledsen
jag ska försöka ta slut på denna novell  snart
svarat på era kommentarer också mums fillibabaskoja är värsta sadface har inte varit så här ledsen sen typ 2012
rösta KCA: http://www.nick.com/kids-choice-awards/2013/vote/
 
'' Hey everyone! '', skrek Niall i mikrofonen. Alla titade mot honom. Stacy kollade menande på mig. Nu skulle jag agera. Hon hade kysst Dan, sedan tagit nyckeln ur hans ficka, gett den till mig och jag skulle till Savannah's lägenhet, som låg precis över och leta efter information om Liam.
Niall, Louis och Zayn skulle först snacka, sedan någon av Savannah's vänner, sedan Stacy, därefter Dan, Harry och till slut mig. Och förstås Savannah och Liam i slutet.
Jag skyndade mig mot utgången när Niall började snacka.
'' My pal .. he's my lad, everything - my brother - he's getting married! Liam, you're engaged! '', sa Niall men hans röst tonade bort.
Inom några minuter hade jag darrigt tryckt in nyckeln och stod inne i Savannah's lägenhet. Allt var mest i stora flyttlådor, så det var knappt någar möbler kvar. Jag sprang in i hennes sovrum och där såg jag en rosa, ganska stor ask. Med snirkliga bokstäver stod det Liam Payne och det låg en lapp tejpad. Jag lyfte asken och la ner den i väskan. Det var bevis material. Mobilen pep till och jag kollade den
.Savannah's friend talking. hush hush, not much time!
Förstås från Stacy. Jag gick ut ur rummet, och så fort jag kom in i det halvtomma vardagsrummet blev jag tryckt mot väggen. Jag såg in i ett par bruna ögon. Dan's ögon.  Det var som en film, en flashback. Han hade tryckt mig mot väggen för något eller några år sedan också. Han hade tryckt mig mot väggen, och det var det som hade varit mitt nästan-sex. Hans händer var överallt och en var över min mun i alla fall. Jag slöt ögonen och tårarna rann. Jag hatade honom. Jag hatade hur han rörde mig på samma ställen som Liam rört mig på, men hårt.
'' Hey! '' skrek en så hotfull röst att jag inte ens kunde tänka mig någon ha den. Jag spärrade upp ögonen och Liam slog till Dan. Han föll snabbt och Liam fattade tag om min handled.
'' Are you okay? Damn. Savannah's gonna kill me. You don't really go from your own engagement celebration, especially not when people are having a speach for you. '', sa Liam och jag bet mig hårt i läppen.
'' You saved me. Again. '', sa jag. Han hade slagit Dan sådär för något år sedan också, fast då hade Dan bara stått och svurit - inte ramlat ner på golvet.
'' I'm so sorry. '',  sa jag när vi klev ut ur hissen.
'' You shouldn't be. After all we're safe, right? ''
'' Right. '', sa jag och log.
'' Thank Stacy. She has been talking for a long time. Just to save you time. What were you doing there anyway? ''
'' Nothing. '', sknydade jag att säga.
'' Andd then .. Liam told me .. that my hair was brown! I couldn't stop laughing! '', sa Stacy och log falskt. Så fort hon såg mig andades hon ut och sa: '' Well, Dan's next! ''
Hon gick snabbt mot mig och Liam gick till Savannah.
'' You don't seem to be happy. '', sa hon bistert.
'' Dan. He did it again. '', suckade jag och bet mig hårt i läppen.
'' Oh. I actually .. thought that .. yeah.. '', sa hon. Jag gav henne nyckeln som var en aning fuktig efter mitt svett, när jag ivrigt öppnat dörren. 
'' I'm gonna throw this key. I hope he gets trouble. '', sa Stacy.
'' Dan is not here .. so Harry. It's your turn. '', sa en besviken Savannah.
Harry började prata och jag drack bål samtidigt.
'' One day, I hope that it's me and my lovely girlfriend Nathalie that will celebrate that we're getting married. '', sa han till slut och log stort mot mig.
Jag rörde hans hand när jag gick förbi honom och upp på scen.
'' Hi! So .. I'm uh .. Nathalie. Harry's girlfriend. And Liam's best friend. And probably .. hopely - Savannah's bridemaid! '', sa jag och folk skrattade. Savannah kollade med smala ögon på mig.
'' I'm so happy. This is .. like even happening. Like.. two people that love each other found their soulmate. Because ... from this day .. they'll like .. more than just a couple. They'll be engaged. And they're getting married. They're going to look at each other, everyday and smile. Because they'll probably spend their life together. Everyday  will be a day, with their soulmate. '', avslutade jag och log. Liam såg tom ut när jag hade sagt det.
Perfekt. Han skulle förhoppningsvis inse nu.
'' But wait .. when are you getting married? '', frågade jag sedan och Savannah skrek: '' Three months! '' till svar. Nu. Jag skulle göra det här.
'' Three months? Why not next week? '', utbrast jag. Och där hade jag lyckats. De såg på mig med oroade ögon och alla blickar var riktade mot dem. Ingen sa så här på något jävla tal. Ingen gav sådan här press.
'' One week it is! '', skrek Savannah och alla jublade. Yes. Yes. Yes.
Jag såg på Savannah och hon fräste och svor.
'' One week? Oh my. We need a plan. You're going too America. Celebrate your last days as single. And I need to go too French. Next week, this time, we're getting married. '' , sa hon.
'' America? Why America? ''
'' America it is. Take the boys with you. ''
Jag nickade och gick ut ur rummet. Killarna stod vid taxin och jag log stort mot dom.
'' One week left! Who's coming too America with me? '', sa jag och log.
'' Liam. You're my best friend, but everyone can see that you're not happy with her. She's not nice. Does your mom even knows this? '', frågade Louis.
'' If she reads the paper, I guess so. '', suckade jag.  
'' I'm not the one to choose your girlfriend, but this is just to much. ''
 
Nathalie's perspektiv - Nathalie's perspektiv
 
Jag  kollade på asken länge. På ettiketten stod det ett nummer nerklottrat, och texten: They're waiting for you. Jag slet upp asken. Ett halsband. Var det allt? Ett jävla halsband? Var det var Liam var rädd för?
Jag slog in numret på mobilen. JAg var ensam hemma, och när mamma kom hem skulle det bli liv i luckan. Jag drog ett djupt andetag och ringde.
'' Hello? '', svarade en mörk röst.
'' What do you got on Liam Payne? '', frågade jag.
'' Who are you? Meet me for a bear in one hour. You live in London, right? ''
'' I'm Liam's best friend. I'll see you at Starbucks? The one near Oxford Street? ''
'' They got bear? ''
'' No. ''
'' You'll need one when you'll hear that your best friend killed mine. ''
 

Kommentarer
Postat av: Ida :3

Wheeey, vad var det DÄR? Omg, mer! :D

2013-03-20 @ 21:32:12
URL: http://ettdfanfiction.blogg.se
Postat av: Ziall.blogg.se

Sjukt bra:DD

2013-03-21 @ 19:35:56
URL: http://ziall.blogg.se
Postat av: Malin

god.... mer mer mer..♥__♥

2013-03-21 @ 19:48:43
Postat av: Maja

GRYYYYMT! älskar novellen, du är så duktig! <3
Kram Maja

2013-03-22 @ 20:23:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0